Oszuści wykorzystują różne narzędzia dostępne w Internecie aby dostać się na konta i ukraść pieniądze.
Niemal codziennie do jednostek Policji w całym kraju zgłaszają się osoby, które otrzymały sms-y, e-maile lub wiadomości tekstowe na komunikatorach internetowych z podejrzanym linkiem. Po kliknięciu w niego wyświetlają się strony łudząco podobne do stron bankowych lub stron z płatnościami elektronicznymi. Logowanie powoduje, że przestępcy przejmują nasze dane i w ten sposób uzyskują dostęp do konta bankowego.
W poniedziałek (12 grudnia) do ostrowieckiej komendy zgłosiła się 44 –letnia kobieta, która poinformowała policjantów że padła ofiarą oszustwa. Na jednym z portali ogłoszeniowych oferowała do sprzedaży figurki. Zgłosiła się osoba zainteresowana ich zakupem. Niebawem kobieta otrzymała od klienta link do firmy kurierskiej, a następnie została przekierowana na stronę „swojego banku”. Sprzedająca, nic nie podejrzewając po wpisaniu hasła i loginu, zalogowała się do bankowości elektronicznej. Chwilę później otrzymała sms z banku, iż wpisywane kody nie działają.
Wówczas nabrała podejrzeń, że ma do czynienia z oszustami. Natychmiast ponownie zalogowała się na stronę swojego banku, gdzie zauważyła, że z jej konta zniknęły pieniądze w wysokości 950 zł.