Polskie Koleje Państwowe udostępniły nową aplikację – PKP.appka, która pokaże jakie usługi dostępne są na danej stacji. Będzie też można za jej pośrednictwem kupić bilet na pociąg – poinformowały PKP we wtorkowym komunikacie.
PKP.appka to nowa aplikacja stworzona przez Polskie Koleje Państwowe S.A. dla wszystkich pasażerów kolei w Polsce. Nowe narzędzie łączy w sobie różne funkcje. Za pomocą aplikacji będzie można sprawdzić jakie usługi są dostępne na dworcu, gdzie znajdują się poczekalnie, kasy biletowe, toalety, przechowalnie bagażu, stojaki rowerowe czy udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności.
W aplikacji można sprawdzić również informacje o punktach handlowych i usługowych: sklepach, kawiarniach, barach szybkiej obsługi, kwiaciarniach, salonikach prasowych. Podróżni znajdą w niej także przydatne wskazówki, np. dotyczące tymczasowej organizacji ruchu pieszych na dworcu czy funkcjonowania dworca tymczasowego w trakcie prowadzonych remontów.
Aplikacja wyposażona jest ponadto w przycisk SOS, którego użycie umożliwi szybkie połączenie z pracującymi przez całą dobę służbami PKP odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo.
W PKP.appce można także sprawdzić aktualizowane w czasie rzeczywistym odjazdy i przyjazdy pociągów na danej stacji, wyszukać połączenie oraz kupić bilet.
Kolejarze wprowadzili też nową aplikację o nazwie PKP Intercity, która zastępuje dotychczasową – IC Mobile Navigator.
Oferuje ona wiele rozwiązań zwiększających komfort użytkowania i oszczędzających czas podróżnych. Do nich należy funkcja zakupu biletów „Tam i Powrót” w ramach jednej transakcji, a same połączenia szybko i łatwo znaleźć można dzięki wyborowi filtrów w wyszukiwarce. W ramach jednej transakcji podróżni zakupią też bilety na przejazd z przesiadką oraz bilety na przewóz roweru, dodatkowego bagażu czy czworonogiego towarzysza podróży.
W aplikacji można sprawdzić najtańsze i najszybsze połączenie w wybranej relacji. W aplikacji wprowadzono funkcję graficznej rezerwacji miejsc, która umożliwia wybór konkretnego miejsca ze schematu pociągu.
Dzięki modułowi mWARs, w pociągach z wagonem restauracyjnym, podróżni będą mogli zamówić posiłek nie wstając z fotela. Wybraną potrawę lub napój obsługa dostarczy do miejsca pasażera. Dodatkowo w aplikacji każdy podróżny znajdzie informację o śladzie węglowym jaki wygeneruje podróż w porównaniu do innych środków transportu.