Grupa Enea S.A. została sponsorem strategicznym Korony Kielce. O podpisaniu umowy z jednym z największych w Polsce koncernów energetycznych, poinformował na specjalnie zwołanej konferencji prasowej, prezes ekstraklasowego klubu piłkarskiego Łukasz Jabłoński.
– To fantastyczny dzień dla Korony Kielce. Firma Enea, tak ważny podmiot na polskim rynku, staje się sponsorem strategicznym naszego klubu. Jest to dla mnie, jak i dla nas wszystkich ogromne wyróżnienie i docenienie ponad dwuletniej pracy. Cieszę się, że Enea jest z nami, ale cieszę się również z tego, że mogę liczyć na współpracę i zaangażowanie ze strony pani minister Anny Krupki. Bardzo dziękuję, że los Korony nie był i wydaje mi się, że nie będzie, pani obojętny – powiedział Łukasz Jabłoński, prezes zarządu Korony Kielce.
– Jesteśmy dumni z możliwości zawarcia umowy. Grupa Enea od lat wspiera sport, zarówno amatorski, jak i zawodowy. Z regionem świętokrzyskim jesteśmy związani m.in. poprzez naszą Elektrownię Połaniec. Koronie Kielce kibicuje wielu naszych pracowników, ale również klientów naszej firmy. Trzymamy kciuki za kolejne sukcesy. Wierzymy, że z naszym wsparciem dobrej energii klubowi nie zabraknie – podkreślił Artur Murawski, dyrektor Departamentu Sponsoringu, Promocji i Zarządzania Marką w Enea.
– To również dla mnie ważny dzień. Klub, któremu kibicuję zyskuje ważnego sponsora, uznaną spółkę skarbu państwa jaką jest Grupa Enea. To jest pierwsza spółka skarbu państwa, która będzie sponsorowała Koronę. Jest to tym bardziej ważne, że podpisanie umowy odbywa się w roku jubileuszowym, w roku 50-lecia powstania klubu. Mam nadzieję, że dzięki takiemu wsparciu Korona będzie osiągała sukcesy – stwierdziła Anna Krupka, wiceminister sportu i turystyki.
Umowa o współpracy Grupy Enea S.A. z Koroną Kielce został podpisana na rok. Logotypy koncernu energetycznego pojawią m.in. na strojach treningowych kieleckich piłkarzy, bandach reklamowych i telebimie na stadionie, także w przestrzeni wokół obiektu przy ulicy Ściegiennego oraz klubowej telewizji.
Enea to jeden z największych w Polsce koncernów energetycznych. Jest m.in. właścicielem elektrowni w Połańcu. Enea od lat wspiera sport: zawodowy i młodzieżowy będą sponsorem tytularnym m.in. drużyn siatkarskich i koszykarskich oraz imprez triathlonowych. Edukację sportową dzieci promuje w ramach projektu Enea Akademia Sportu, wspierając Akademie Warty Poznań i Akademię Lecha Poznań. Firma jest sponsorem m.in. Polskiego Związku Towarzystw Wioślarskich oraz Polskiego Związku Tenisa Stołowego. ambasadorką marki jest Natalia Partyka, utytułowana tenisistka stołowa i wielokrotna uczestniczka igrzysk olimpijskich oraz medalistka igrzysk paraolimpijskich.