„Balladyna” to tekst, którego znajomość była konieczna, by dobrze poradzić sobie z egzaminem ósmoklasisty z języka polskiego.
Uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 39 w Kielcach wychodzili zadowoleni, bo akurat tę lekturę niedawno powtarzali. Alicja podkreślała, że egzamin poszedł jej świetnie, problemu nie sprawiła również praca pisemna.
– Temat był o tym, jak ja i postać z lektury obowiązkowej dążymy do celu. Wybrałam Małego Księcia i napisałam, jak wspólnie uczymy się do egzaminu. Pierwszy mój pomysł to była historia w starożytnym Rzymie z czasów „Quo Vadis”. Wspólnie z Małym Księciem dążyliśmy do zastąpienia Nerona po tym jak on umarł – mówiła Alicja.
Ósmoklasistka tłumaczy, że z pierwotnego pomysłu zrezygnowała, bo nie była pewna czy może powołać się na dwie lektury. – Myślę, że w sumie z egzaminu będę miała ponad 80 procent punktów – stwierdziła Alicja.
Dorota Białek-Sołtys, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 39 mówi, że jej uczniowie potraktowali egzamin z respektem, bo wiedzą jak dużo od niego zależy.
– Bardzo ważny sprawdzian, bo od wyników będzie zależało to, czy dostaną się do wymarzonych szkół. Ta świadomość sprawiła, że pewien stres przed egzaminem był, ale uczniowie, którzy wychodzą są zadowoleni – powiedziała dyrektor.
Jutro ósmoklasiści zmierzą się z matematyką, a w czwartek z językiem obcym. Wyniki egzaminu zostaną opublikowane 3 lipca. Po upublicznieniu przez Centralną Komisję Egzaminacyjną arkusza z pytaniami, zamieścimy go wraz z odpowiedziami na naszej stronie internetowej.
ARKUSZ
ODPOWIEDZI
Pliki:
arkusz ósmoklasisty polski