Jesienią bieżącego roku kierowcy będą mogli jeździć kolejnym odcinkiem trasy ekspresowej S7. Budowa niespełna 20-kilometrowego fragmentu drogi szybkiego ruchu jest już na finiszu.
Jak informowaliśmy, kilkanaście dni temu w miejscowości Moczydło, na granicy województwa świętokrzyskiego i małopolskiego, zmieniono organizację ruchu na budowanej trasie S7. To właśnie w tym miejscu kończy się świętokrzyski odcinek ekspresowej „siódemki”, a zaczyna plac budowy jednego z małopolskich fragmentów S7.
– Wprowadzona zmiana organizacji ruchu będzie obowiązywać do zakończenia budowy. Nie planujemy wprowadzania dodatkowych utrudnień w tym miejscu – informuje Monika Skrzydlewska z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
GDDKiA informuje, że zaawansowanie prac budowlanych na odcinku S7 Moczydło – Miechów wynosi 87 proc.
– Do wykonania pozostały między innymi prace związane z położeniem kolejnych warstw asfaltu, budową Miejsca Obsługi Podróżnych, montażem i malowaniem oznakowania, budową ogrodzenia oraz prace wykończeniowe. Budowa przebiega zgodnie z harmonogramem – wylicza Monika Skrzydlewska.
Budowa liczącego 18,7 km długości odcinka ekspresowej „siódemki” Moczydło – Miechów ma zakończyć się jesienią bieżącego roku. Niewykluczone, że ten fragment drogi zostanie oddany do użytku już we wrześniu. Jego budowa będzie kosztować prawie 753 mln zł.
S7 Miechów – Szczepanowice
Znacznie dłużej poczekamy na zakończenie budowy trasy S7 pomiędzy Miechowem i Szczepanowicami.
– Stan zaawansowania prac to około 28 proc. Przygotowywane są nasypy, po których w przyszłości zostanie poprowadzona droga. Budowane są elementy konstrukcyjne mostów i przejść dla zwierząt. Wykonawca przekłada sieci elektroenergetyczne. Prace są prowadzone zgodnie z harmonogramem – zapewnia Monika Skrzydlewska.
Odcinek Miechów – Szczepanowice będzie miał 5,3 km długości. Droga, której budowa będzie kosztować prawie 162,5 mln zł, ma być gotowa w sierpniu 2024 roku.
S7 Widoma – Kraków Nowa Huta
W Małopolsce w budowie jest również fragment S7 Widoma – Kraków Nowa Huta (18,3 km).
– Stan zaawansowania prac to około 35 proc. Roboty wykonywane są zgodnie z harmonogramem. Aktualnie prowadzone są prace ziemne: wykopy i nasypy. Powstają także elementy węzłów Łuczyce, Raciborowice i Kraków Grębałów oraz wiaduktów, mostów i estakad – informuje Monika Skrzydlewska.
Planowany termin oddania ekspresowej „siódemki” Widoma – Kraków Nowa Huta to listopad 2024 roku. Budowa trasy będzie kosztowała prawie 1,5 mld zł.