Jesienią bieżącego roku kierowcy będą mogli jeździć kolejnym odcinkiem trasy ekspresowej S7. Budowa niespełna 20-kilometrowego fragmentu drogi szybkiego ruchu jest już na finiszu.
Jak informowaliśmy, kilkanaście dni temu w miejscowości Moczydło, na granicy województwa świętokrzyskiego i małopolskiego, zmieniono organizację ruchu na budowanej trasie S7. To właśnie w tym miejscu kończy się świętokrzyski odcinek ekspresowej „siódemki”, a zaczyna plac budowy jednego z małopolskich fragmentów S7.
– Wprowadzona zmiana organizacji ruchu będzie obowiązywać do zakończenia budowy. Nie planujemy wprowadzania dodatkowych utrudnień w tym miejscu – informuje Monika Skrzydlewska z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
GDDKiA informuje, że zaawansowanie prac budowlanych na odcinku S7 Moczydło – Miechów wynosi 87 proc.
– Do wykonania pozostały między innymi prace związane z położeniem kolejnych warstw asfaltu, budową Miejsca Obsługi Podróżnych, montażem i malowaniem oznakowania, budową ogrodzenia oraz prace wykończeniowe. Budowa przebiega zgodnie z harmonogramem – wylicza Monika Skrzydlewska.
Budowa liczącego 18,7 km długości odcinka ekspresowej „siódemki” Moczydło – Miechów ma zakończyć się jesienią bieżącego roku. Niewykluczone, że ten fragment drogi zostanie oddany do użytku już we wrześniu. Jego budowa będzie kosztować prawie 753 mln zł.

S7 Miechów – Szczepanowice
Znacznie dłużej poczekamy na zakończenie budowy trasy S7 pomiędzy Miechowem i Szczepanowicami.
– Stan zaawansowania prac to około 28 proc. Przygotowywane są nasypy, po których w przyszłości zostanie poprowadzona droga. Budowane są elementy konstrukcyjne mostów i przejść dla zwierząt. Wykonawca przekłada sieci elektroenergetyczne. Prace są prowadzone zgodnie z harmonogramem – zapewnia Monika Skrzydlewska.
Odcinek Miechów – Szczepanowice będzie miał 5,3 km długości. Droga, której budowa będzie kosztować prawie 162,5 mln zł, ma być gotowa w sierpniu 2024 roku.
S7 Widoma – Kraków Nowa Huta
W Małopolsce w budowie jest również fragment S7 Widoma – Kraków Nowa Huta (18,3 km).
– Stan zaawansowania prac to około 35 proc. Roboty wykonywane są zgodnie z harmonogramem. Aktualnie prowadzone są prace ziemne: wykopy i nasypy. Powstają także elementy węzłów Łuczyce, Raciborowice i Kraków Grębałów oraz wiaduktów, mostów i estakad – informuje Monika Skrzydlewska.
Planowany termin oddania ekspresowej „siódemki” Widoma – Kraków Nowa Huta to listopad 2024 roku. Budowa trasy będzie kosztowała prawie 1,5 mld zł.

 M10D 215,072 MHz                    Zadzwoń do studia 41 200 20 20
 M10D 215,072 MHz                    Zadzwoń do studia 41 200 20 20           
  
 































![PIAST GLIWICE - KORONA KIELCE [ZAPIS RELACJI] - Radio Kielce 18.10.2025. Kielce. Mecz 12. kolejki PKO BP Ekstraklasy: Korona Kielce - Górnik Zabrze / Fot. Wiktor Taszłow - Radio Kielce](https://radiokielce.pl/wp-content/uploads/2025/10/5J5A8031-350x250.jpg)





 
  
 
