Na kolejnym odcinku trasy ekspresowej S7 drogowcy układają już asfalt. Na przejazd ponad 18-kilometrowym odcinkiem ekspresowej „siódemki” kierowcy będą musieli jednak jeszcze poczekać.
Jak informowaliśmy, wkrótce otwarty ma zostać odcinek S7 Moczydło – Miechów. Na placu budowy trwa wielkie sprzątanie, prowadzone są ostatnie prace wykończeniowe. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na razie nie podała konkretnego terminu oddania tego fragmentu ekspresowej „siódemki”. Wiadomo jedynie, że nastąpi to już niebawem, bo we wrześniu tego roku.
S7 połączy Pomorze z Podhalem
S7 Moczydło – Miechów będzie kolejnym fragmentem trasy ekspresowej, która docelowo będzie miała ponad 700 km i połączy Pomorze z Podhalem. Na południe od stolicy Polski kierowcy mogą obecnie korzystać z trasy S7 Warszawa – Radom – Kielce – granica województw świętokrzyskiego i małopolskiego (w sumie ok. 230 km długości).
W północnej części Polski trasa S7 gotowa jest w województwach pomorskim (prawie 60 km), warmińsko-mazurskim (ok. 175 km). Na Mazowszu wybudowano dotychczas ok. 200 km trasy S7. Kolejne odcinki są w realizacji (ok. 35 km) lub trwają przygotowania do budowy (ok. 22 km).
W świętokrzyskim droga S7 jest już gotowa – ma w sumie ok. 100 km długości. W Małopolsce ekspresowa „siódemka” ma już prawie 70 km długości. Trwa natomiast budowa 23 km S7, a kolejnych 70 km – na południe od Krakowa – jest w przygotowaniu.
Koło Krakowa układają asfalt
Pomiędzy Krakowem i Kielcami najpóźniej gotowy będzie odcinek S7 Widoma – Kraków, który ma mieć ok. 18,3 km długości. W ramach inwestycji powstaną między innymi cztery węzły drogowe (Łuczyce, Raciborowice, Kraków Mistrzejowice i Kraków Grębałów) oraz estakada o długości ok. 1,5 km.
Drogowcy mieli niestety sporo problemów z budową wyczekiwanej przez kierowców „ekspresówki”. W grudniu 2020 roku GDDKiA musiała wypowiedzieć umowę z poprzednim wykonawcą (włoską firmą Webuild; poprzednia nazwa Salini), ponieważ dotychczasowe tempo prac nie pozwoliłoby na zakończenie ich w uzgodnionym terminie. Wiosną 2021 roku GDDKiA podpisała umowę z nowym wykonawcą – konsorcjum Gulermak i Mosty Łódź.
– S7 zbliża się od północy do Krakowa. W okolicy węzła Raciborowice położyliśmy już pierwszą warstwę asfaltu. Kierowcy jadący do stolicy małopolski będą mieć piękny widok na Kraków – poinformował kilka dni temu krakowski oddział GDDKiA.
Na stronie internetowej s7widoma-krakow.pl czytamy natomiast, że budowa jest na półmetku – postęp robót budowlanych wynosi 52 proc.
Zgodnie z harmonogramem budowa S7 Widoma – Kraków ma się zakończyć w listopadzie 2024 roku. Inwestycja będzie kosztowała ok. 1,25 mld zł.