Dwie gry komputerowe znajdą się w podstawie programowej języka polskiego. To „This War of Mine”, opowiadająca o życiu w okupowanym kraju oraz „Gra Szyfrów”, dzięki której uczniowie poznają przebieg wojny polsko-bolszewickiej. Tę drugą produkcję wydał Instytut Pamięci Narodowej. Obie gry zostały włączone przez Ministerstwo Edukacji i Nauki do kanonu lektur.
Magdalena Hajduk, dyrektor Biura Nowych Technologii IPN mówi, że decyzja resortu to duży sukces Instytutu, a dzięki graniu młodzi ludzie rozwiną kompetencje językowe oraz zdobędą ważną wiedzę na temat historii Polski.
– Nasz pierwszy projekt gamingowy powstał na kanwie badań z młodzieżą, która powiedziała nam wprost, że oczekuje immersyjnych projektów edukacyjnych. My wspólnie ze studiem gamingowym przygotowaliśmy „Grę Szyfrów” – informuje dyrektor.
Magdalena Hajduk dodaje, że IPN prowadził mobilne warsztaty z wykorzystaniem gry. Okazało się, że młodzież bardzo szybko przyswaja w ten sposób wiedzę. Potwierdził to quiz, który uczniowie rozwiązywali po rozgrywce. Dyrektor podkreśla, że projekt daje nauczycielom nie tylko samą grę, ale również przydatne narzędzia.
– Scenariusz lekcji opartej na „Grze Szyfrów”, quiz edukacyjny weryfikujący wiedzę, a także dostęp do filmów i podcastów dostępnych na Spotify, Youtube oraz stronie internetowej IPN – tłumaczy Magdalena Hajduk.
„Gra Szyfrów” w wersji tradycyjnej oraz VR jest dostępna za darmo między innymi na platformie Steam.
IPN niedawno wydał kolejną grę edukacyjną: „Warsaw Rising. Miasto Bohaterów”. Gracze wcielają się w powstańców warszawskich walczących z Niemcami w 1944 roku.