Niemal tysiąc nowych mieszkań i ponad 1,5 tys. miejsc parkingowych. Podczas najbliższej sesji Rady Miasta w Kielcach radni podejmą projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na powstanie nowej inwestycji deweloperskiej znanej jako osiedle Nowy Czarnów. Projekt w trybie ustawy lex deweloper, który chce zrealizować firma BC&O Polska 1 Spółka z o.o. ma powstać przy ul. Mielczarskiego, w pobliżu dworca kolejowego.
Radny Zdzisław Łakomiec, przewodniczący komisji ładu przestrzennego i gospodarki nieruchomościami z klubu Prawa i Sprawiedliwości przypomina, że inwestycja ma się składać z ośmiu budynków wielorodzinnych o wysokości od 20 do ponad 70 metrów. Przedsięwzięcie ma być realizowane na terenie poprzemysłowym, na którym funkcjonowało Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych S.A.
– To największa inwestycja w trybie specustawy mieszkaniowej, o której będą decydować radni. Myślę, że jest to ciekawe rozwiązanie dla tego obszaru miasta. Do tej pory dominowała tam zabudowa usługowa czy przemysłowa. Widzimy jak Kielce się zmieniają przez takie inwestycje. Jestem zdania, że to przedsięwzięcie nada nowe znaczenie dla tego terenu – mówi.
– Będziemy jeszcze pytać o szczegóły tego projektu oraz inwestycje towarzyszące. Ważna jest też kwestia układu komunikacyjnego. Wszystko po to by uniknąć problemów w przyszłości z jakimi mogą borykać się mieszkańcy tego osiedla – dodaje.
Anna Myślińska z klubu Koalicji Obywatelskiej także wskazuje, że inwestycja może przyczynić się do całkowitej zmiany oblicza tej części miasta. Radna uważa jednak, że projekt może budzić pewne wątpliwości głównie pod względem tego jak będzie wyglądał układ komunikacyjny w pobliżu nowego osiedla.
– Cały ruch ma być przekierowany na ul. Żytnią. Droga już teraz jest uczęszczana przez wielu kierowców. Podobnie ul. Mielczarskiego też nie ma bezpośredniego połączenia z drugą stroną miasta, za torami. Liczę, że stanowisko w tej sprawie zabierze Miejski Zarząd Dróg. Z całą pewnością radni będą dyskutować, czy tak duża inwestycja w tej części Kielc jest trafiona, celowa i czy uda się ją dobrze skomunikować – podkreśla.
W sześciu budynkach mieszkalnych wielorodzinnych, które będą miały do siedmiu kondygnacji, lokale usługowo-handlowe będą rozmieszczone na parterze zajmując od 30 do 60 proc. powierzchni parteru. W każdym z takich bloków ma też być maksymalnie do 112 mieszkań. W dwóch budynkach mieszkalnych, które mają mieć do 21 kondygnacji, część usługowo-handlowa będzie znajdowała się na trzech pierwszych kondygnacjach. W każdym z tych obiektów planowane jest także stworzenie 138 mieszkań.
Z kolei wskaźnik miejsc parkingowych wynosi 1,5 miejsca postojowego na lokal mieszkalny. Łącznie, w ramach całego osiedla, wraz z uwzględnieniem obiektów handlowych i usługowych ma powstać 1568 miejsc parkingowych, z czego 1422 w garażach podziemnych. Wliczone są w to miejsca dla niepełnosprawnych, których będzie 63. Natomiast wskaźnik miejsc parkingowych dla rowerów wynosi 50 proc. liczby miejsc dla samochodów i daje łączną liczbę 712 miejsc dla jednośladów.
Decyzja w sprawie udzielenia zgody na powstanie os. Nowy Czarnów zapadnie 14 września.