Mimo że co roku przyciągają dziesiątki tysięcy zwiedzających to ich promocja nie istnieje. Kieleckie atrakcje geologiczne z Ogrodem Botanicznym na czele odwiedza coraz więcej turystów, jednak władze miasta praktycznie nie podejmują działań zmierzających do ich rozpropagowania poza granicami województwa.
– Obecnie budżet przeznaczony na promocję tych miejsc jest równy zeru – informuje Karol Wilczyński, przewodniczący komisji sportu, turystyki i promocji miasta oraz radny z klubu Koalicji Obywatelskiej. Radny wyjaśnia, że podczas dzisiejszego (czwartek, 21 września) posiedzenia komisji jej członkowie zostali zaznajomieni z danymi na temat funkcjonowania obiektów znajdujących się pod nadzorem Geonatury Kielce. Z informacji przedstawionych przez dyrekcję miejskiej instytucji wynika, że geologiczne atrakcje są dobrze znane, jednak głównie lokalnie.
– Te obiekty to jedna z największych atrakcji turystycznych naszego regionu. Widać w nich olbrzymi potencjał oraz jak wiele pracy włożono w to, aby były to piękne wizytówki zarówno Kielc, jak i województwa. Co więcej, ze statystyk zaprezentowanych przez dyrekcję Geonatury wynika, że liczba osób odwiedzających te miejsca stale rośnie. Jednak nie idą za tym żadne nakłady przeznaczone na działania promocyjne. A jest to ten rodzaj turystyki, który może być atrakcyjny szczególnie dla młodzieży szkolnej i turystów indywidualnych – zwraca uwagę radny.
Przypomnijmy, że Geonatura obejmuje Ogród Botaniczny, Centrum Geoedukacji oraz amfiteatr Kadzielnia.
– Z informacji jakie uzyskaliśmy wynika, że miasto nie ma praktycznie żadnych środków zabezpieczonych na promocję zewnętrzną tych miejsc – dodaje Karol Wilczyński.
Ze statystyk przekazanych przez przewodniczącego komisji wynika, że tylko w 2022 roku Ogród Botaniczny odwiedziło prawie 56 tys. osób, Centrum Geoedukacji – ponad 37 tys. natomiast amfiteatr Kadzielnia – przeszło 70 tys.
W 2021 roku było to odpowiednio: Ogród Botaniczny – ponad 50 tys., Centrum Geoedukacji – niemal 25 tys., amfiteatr Kadzielnia – powyżej 57 tys. osób.