Global Pharma Orlicz 1924 Suchedniów dołączył do programu „Promocji Polski poprzez sport”. To wspólna inicjatywa Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej. Strony nie chcą jednak ujawnić finansowego aspektu umowy.
Wiceminister sportu i turystyki Anna Krupka podkreśla, że taką umowę podpisano niedawno z klubem Industria Kielce.
– To drużynowy tenis stołowy i cieszę się, że w tej konkretnej dyscyplinie Orlicz Suchedniów odnosi sukcesy. 70 proc. Polaków gra w tenisa stołowego, więc jest to bardzo popularny sport. Tym bardziej ważne jest, by właśnie poprzez tę dyscyplinę promować Polskę, województwo świętokrzyskie i Suchedniów za granicą. Wspieramy promocję naszej ojczyzny jako ciekawej destynacji turystycznej, a jednocześnie wspieramy polskie kluby, takie jak Orlicz czy Industria – tłumaczy wiceminister.
Marcin Różycki, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej zaznacza, że sport to przede wszystkim emocje i właśnie to najbardziej przyciąga turystów.
– Orlicz ma zawodników z Korei, Japonii i innych nacji. Mogą on nagrać film w swoich językach i zachęcić do zwiedzenia Polski, województwa świętokrzyskiego i Suchedniowa. Kibice przyjadą na mecz, skorzystają z proponowanych atrakcji, więc to podwójna korzyść. I właśnie o to chodzi w tej promocji – mówi Marcin Różycki.
Prezes Global Pharma Orlicza 1924 Suchedniów Maciej Glijer dodaje, że umowa ta jest atrakcyjna dla klubu.
– Mamy Koreańczyka, Japończyka, Włocha i Francuza w naszej drużynie. Nagraliśmy już film promujący nasz region w języku koreańskim, a sukcesywnie będą powstawać nowe spoty. Myślę, że jesteśmy w stanie wypełnić wszystkie punkty zawarte w tej umowie – twierdzi prezes.
Do tej pory do udziału w programie zgłosiło się 38 klubów z Polski. Jego roczny budżet wynosi 51,5 mln zł.