5,6 tysiąca złotych straciła ostrowczanka, która uwierzyła fałszywemu pracownikowi banku, że zagrożone są pieniądze na jej koncie. 43-letnia kobieta zgłosiła sprawę funkcjonariuszom – poinformowała Ewelina Wrzesień, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim.
– W środę do ostrowieckiej komendy zwróciła się 43-letnia mieszkanka miasta i powiadomiła, że padła ofiarą oszustów. Z przekazanych przez nią informacji wynikało, że skontaktował się z nią mężczyzna podający się za pracownika banku i powiedział, że środki zgromadzone na jej koncie są zagrożone. Następnie stwierdził, że dla bezpieczeństwa powinna natychmiast pobrać wskazaną przez niego aplikację, by uniemożliwić dalsze działanie oszustom. Zaniepokojona kobieta uwierzyła w historię opowiedzianą przez cyberprzestępcę. Po zainstalowaniu aplikacji zalogowała się na swoje konta i po chwili zaczęła otrzymywać informacje o weryfikacji swoich rachunków bankowych. Fałszywy urzędnik cały czas prowadził ze zgłaszającą rozmowę i zapewniał ją, że wszystko odbywa się prawidłowo. W pewnym momencie ich rozmowa została przerwana. Kiedy mieszkanka Ostrowca Świętokrzyskiego próbowała oddzwonić do swojego rozmówcy usłyszała w słuchawce, że taki numer nie istnieje. Następnie zaczęły przychodzić jej powiadomienia z banku o podejrzanych operacjach na jej koncie i wypłacie pieniędzy w kwocie 5,6 tys. złotych – relacjonowała Ewelina Wrzesień.
Policja apeluje o ostrożność i przypomina, że pracownicy banku nigdy nie proszą o wpłacenie pieniędzy na inne konto bankowe. W przypadku podejrzanych telefonów należy rozłączyć się i zweryfikować informację, dzwoniąc do banku lub udając się do najbliższej placówki.
 M10D 215,072 MHz                    Zadzwoń do studia 41 200 20 20
 M10D 215,072 MHz                    Zadzwoń do studia 41 200 20 20           
  
 











 
  
 
