Trzy firmy chcą opracować projekt poprawy przepustowości bardzo często korkującego się fragmentu „Zakopianki”.
Pierwszy przetarg dotyczący przebudowy odcinka drogi krajowej nr 47 między Nowym Targiem a Szaflarami został unieważniony w maju br., ponieważ wykonawcy zbyt wysoko wycenili swoje prace projektowe przekraczając tym samym założony przez drogowców budżet. W drugim przetargu dotyczącym przebudowy odcinka drogi krajowej nr 47 między Nowym Targiem a Szaflarami oferty złożyły trzy firmy (Sweco – ponad 3,63 mln zł, IVIA – ponad 3,75 mln zł, Multiconsult – ponad 4,83 mln zł). Firma, która wygra przetarg na przygotowanie projektu poprawy przepustowości drogi w jej obecnym śladzie, będzie miała na opracowanie dokumentacji maksymalnie 32 miesiące.
Przebudowa DK47 jest niezbędna
Droga krajowa nr 47 z Nowego Targu do Szaflar to główna trasa do Zakopanego. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że stale rośnie na niej liczba pojazdów – pomiędzy 2015 a 2021 rokiem natężenie ruchu zwiększyło się o 45 proc., do ponad 22 tysięcy pojazdów na dobę. Przebudowa trasy jest więc konieczna.
Drogowcy planują, że na odcinku DK47 z Nowego Targu do Szaflar dobudowane zostaną dodatkowe pasy ruchu, rozbudowane skrzyżowania, przebudowane zjazdy i wybudowane chodniki. Dokładny zakres przebudowy zostanie określony przez firmę, która wygra przetarg.
GDDKiA prowadzi również przygotowania do przebudowy DK47 od Szaflar do ronda w Zakopanem. Umowa na opracowanie dokumentacji projektowej dla tego odcinka została podpisana na początku br.
– Przewidujemy, że całość prac związanych z przygotowaniem przebudowy obu odcinków potrwa do 2028 roku. Po tym terminie będzie możliwe rozpoczęcie prac budowlanych – czytamy na stronie internetowej GDDKiA.
DK47 Rdzawka – Nowy Targ
Jak informowaliśmy, w 2024 roku planowane jest oddanie do ruchu DK47 z Rdzawki do Nowego Targu. Po zakończeniu tej inwestycji cały odcinek między Krakowem a Nowym Targiem będzie drogą dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.
– Dlatego konieczne jest rozpoczęcie prac pozwalających na zwiększenie przepustowości DK47 między Nowym Targiem a Zakopanem – zaznacza GDDKiA.