Ponad 120 uczniów szkół średnich wzięło udział w regionalnych eliminacjach Olimpiady Wiedzy o Mediach. Michał Jas z Instytutu Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, mówi, że było to rekordowe zainteresowanie w dziesięcioletniej historii konkursu.
– Zakończyliśmy pierwszy etap olimpiady, który polegał na przesłaniu do nas prac na podane wcześniej tematy. W tym roku uczniowie najczęściej dzielili się swoimi refleksjami na temat TikToka, czyli najpopularniejszego obecnie medium społecznościowego – informuje Michał Jas.
Autorzy 50 najlepszych prac zmierzą się w piątek, 8 grudnia podczas wojewódzkiego etapu konkursu, który odbędzie się w UJK. Zadaniem uczestników będzie rozwiązanie testu dotyczącego m.in. historii mediów. 10 osób, które poradzi sobie z tym najlepiej będzie reprezentowało nasze województwo w ogólnopolskim finale. Ten zaplanowano w połowie marca w Uniwersytecie Warszawskim.
Michał Jas podkreśla, że rosnąca popularność konkursu pokazuje, że coraz więcej uczniów i nauczycieli dostrzega wagę edukacji medialnej.
– Obecny XXI wiek to wiek Internetu i mediów społecznościowych, stąd takie przedsięwzięcia jak Olimpiada Wiedzy o Mediach jest wyjściem naprzeciw oczekiwaniom młodych ludzi – twierdzi Michał Jas.
Organizatorem Olimpiady Wiedzy o Mediach jest Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego.