Ponad 1,2 tys. zł straciła mieszkanka gminy Lipnik, która otrzymała sms z informacją, że musi dopłacić taką kwotę do przesyłki, którą niedawno zamawiała.
Wiadomość nie wzbudziła jej podejrzeń, więc wykorzystując przesłany link zalogowała się do swojej bankowości elektronicznej, czym udostępniła ważne dane oszustom – poinformowała Katarzyna Czesna-Wójcik, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Opatowie.
– W minioną sobotę do opatowskich policjantów zgłosiła się 40-letnia mieszkanka gminy Lipnik. Kobieta poinformowała, że padła ofiarą oszustwa. Z jej relacji wynikało, że kilka godzin wcześniej otrzymała sms z informacją, że musi uregulować niedopłatę za zamówiona przesyłkę. W związku z tym, że kobieta faktycznie dokonywała zamówienia w sklepie internetowym, sms nie wzbudził w niej żadnych podejrzeń. W wiadomości tekstowej znajdował się link do płatności jaką miała dokonać. Po kliknięciu w ten link 40-latka postępowała zgodnie z instrukcjami pojawiającymi się na ekranie, zalogowała się do swojej bankowości elektronicznej, gdzie potwierdziła operacje. Po pewnym czasie zorientowała się, że z jej konta dwukrotnie wypłacone zostały pieniądze w kwocie ponad 1,2 tys. zł. Widząc tę sytuację skontaktowała się z infolinią swojego banku, gdzie zablokowała możliwość wypłaty kolejnych środków z konta, ograniczając kolejne straty finansowe – mówiła Katarzyna Czesna-Wójcik.
Policja apeluje o rozwagę i ostrożność podczas przeprowadzania operacji bankowych.