„Ghostrunner 2” został Polską Grą Roku 2023, w plebiscycie portalu GRYOnline.pl.
Gra powstała w krakowskim studiu ONE MORE LEVEL, którego wiceprezesem i dyrektorem kreatywnym jest pochodzący z Włoszczowy, Radosław Ratusznik.
Jak mówi, pierwsza część gry wydana została w 2020 roku, a podczas tworzenia jej kontynuacji należało uwzględnić sugestie i oczekiwania graczy.
– Pierwsza część sprzedała się w liczbie ponad 2,5 miliona egzemplarzy, sprawiła że baza graczy oczekujących na drugą część jest duża i nie chcieliśmy zawieść ich oczekiwań. Cieszymy się, że w plebiscycie GRYOnline udało się zdobyć pierwsze miejsce – mówi.
Jak dodaje, polska branża gier jest duża, więc konkurencja jest bardzo silna. Jednocześnie gracze mają ograniczony czas na zabawę, więc ich wybór spośród wielu tytułów jest szczególnie cenny.
W drugiej części cyberpunkowej gry Ghostruuner przenosimy się do niedalekiej przyszłości, do świata rozwiniętej technologii robotów i androidów. Akcja gry Ghostrunner 2 toczy się rok po wydarzeniach przedstawionych w pierwszej odsłonie cyklu. Po upadku Kluczniczki, która rządziła Wieżą Dharma, Jack musi zmierzyć się z brutalnym kultem S I. Stawka jest wysoka, gdyż od poczynań bohatera zależy los całej ludzkości.
– Nowe zło, które zagnieździło się w wieży Dharma sprawia, że penetrujemy świat zewnętrzny. Wyjeżdżamy z wieży na motorze, który pozyskujemy w trakcie gry. To są nowości w stosunku do części pierwszej – opisuje dyrektor kreatywny.
Ghostrunner 2 może pochwalić się oprawą graficzną wysokiej jakości, którą utrzymano w „neonowej” stylistyce. Zabawa toczy się przy akompaniamencie dynamicznego, synthwave’owego soundtracku, pod którym podpisali się tacy artyści, jak Daniel Deluxe, We Are Magonia, Gost, Dan Terminus oraz Arkadiusz Reikowski.
Gra jest popularna nie tylko w Polsce. Ghostrunner sprzedaje się w dużej ilości w Chinach, Stanach Zjednoczonych, w Wielkiej Brytanii i Niemczech. Gra trafiła również w tak egzotyczne miejsca jak Republika Kongo czy Grenlandia.
W krakowskim studiu One More Level pracuje ponad 50 osób.
WYWIAD NA TEMAT POWSTAWANIA GRY
Radosław Ratusznik
Urodził się 6 października 1989 roku we Włoszczowie. Absolwent I Liceum Ogólnokształcącego im. gen. Władysława Sikorskiego we Włoszczowie. Absolwent studiów informatycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego i Politechniki Krakowskiej. Współzałożyciel studia One More Level, które od 2014 roku zajmuje się produkcją i wydawaniem gier przeznaczonych na konsole i komputery. Siedziba firmy mieści się w Krakowie. W 2020 roku studio One More Level było nominowane, za grę „Ghostrunner”, do prestiżowej nagrody Paszporty Polityki w kategorii Kultura Cyfrowa.
„Ghostrunner”
Akcja gry ma miejsce w przyszłości, po globalnym kataklizmie. Ostatnim schronieniem ludzkości jest wielka wieża-miasto. Implanty determinują przynależność do grupy społecznej, a wszechobecna przemoc sprawia, że rozpoczyna się bunt. Gracz wciela się w postać bohatera, który jako jedyny może walczyć w świecie fizycznym i w cyberprzestrzeni. Celem jest dotarcie na szczyt wieży, by pokonać władcę wieży-miasta, Klucznika. Gracz korzysta z miecza, może również wspinać się na platformy, biegać po ścianach i spowalniać czas. Rozgrywka opiera się na mechanice one-hit-one-kill, co oznacza, że wystarczy jeden cios, by zabić przeciwnika i bohatera. Koncepcja rozgrywki jest oryginalna. Za sztafażem brutalnej walki wręcz kryją się złożone zadania z geometrii przestrzennej, które trzeba zarówno błyskawicznie rozwiązywać, jak i wcielać w życie.