Nowy most w Sandomierzu nabiera kształtu. Widoczny jest już zarys nowego przęsła przeprawy na Wiśle.
Dzisiaj (piątek, 26 stycznia) zamontowany został stalowy element, dzięki któremu konstrukcja przęsła między podporą czwartą i piątą została połączona zarówno od strony północnej, jak i południowej. Drugi tego typu zwornik zamontowany zostanie od strony południowej. Konstrukcja stalowa jednego przęsła waży ok. 650 ton. Most będzie miał docelowo pięć przęseł. Mimo zimowej przerwy kontraktowej trwającej do połowy marca montaż konstrukcji będzie kontynuowany, o ile pozwolą na to warunki atmosferyczne.
Montaż nowej konstrukcji mostu przez Wisłę rozpoczął się w listopadzie ub. roku. Jako pierwsze zamontowane zostały dwa 40-tonowe elementy, tworzące tzw. segment startowy. Elementy konstrukcji mostu produkowane są w wytwórni wykonawcy. Technologia przewiduje ich scalanie częściowo w wytwórni, częściowo na placu budowy, a następnie na podporach. Stalowe elementy transportowane są za pomocą dźwigu, który maksymalnie może podnieść 250 ton.
Rozbudowa mostu w Sandomierzu realizowana jest w systemie projektuj i buduj od 2021 roku. Zgodnie z projektem, rozebrana została stara konstrukcja z 1953 roku. Wybudowano nowy gazociąg pod dnem rzeki. Wzmocniono także istniejące podpory pod nową konstrukcję. Będzie ona wizualnie zbliżona do usytuowanego równolegle mostu wybudowanego w 2011 r.
Nowy obiekt o długości ok. 460 m włączony zostanie do układu komunikacyjnego miasta. Docelowo sandomierska przeprawa, która jest częścią drogi krajowej 77 będzie dwujezdniowa. W takim celu w 2011 roku wybudowany został nowy most, biegnący równolegle do starego obiektu. 70-letni most został wyłączony z ruchu ze względu na zły stan techniczny w 2013 roku, od tej pory ruch pojazdów odbywa się usytuowanym obok, równoległym obiektem w obu kierunkach.