Liceum Ogólnokształcącym im. Bartosza Głowackiego w Opatowie przystąpiło do projektu edukacyjnego realizowanego przez Politechnikę Świętokrzyską „Dziś uczeń – jutro student”. Ta inicjatywa ma na celu przygotowanie uczniów do roli przyszłych studentów poprzez zróżnicowane działania skupiające się na rozwijaniu ich kompetencji oraz umiejętności.
Starosta opatowski, Tomasz Staniek podczas dzisiejszej inauguracji projektu w opatowskim liceum, podkreślił słuszność inicjatywy, argumentując, że umożliwia ona uczniom wcześniejsze odkrywanie swoich zainteresowań oraz trafniejszy wybór szkoły wyższej po maturze.
– To właśnie tego rodzaju inicjatywy pozwalają uczniom na wcześniejsze zidentyfikowanie swoich pasji już na poziomie klas trzecich czy czwartych szkoły średniej. Dzięki projektowi, uczniowie będą mogli lepiej zrozumieć oczekiwania dotyczące najbardziej kluczowych przedmiotów na danej uczelni, co z pewnością wpłynie na ich wyniki maturalne – stwierdził.
Marek Kasprzyk, nauczyciel informatyki z Liceum Ogólnokształcącego im. Bartosza Głowackiego w Opatowie zaznacza, że celem projektu jest zachęcenie uczniów do skorzystania z oferty wydziałów matematycznych Politechniki Świętokrzyskiej oraz Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.
– W ramach projektu planujemy przeprowadzenie 16 różnorodnych zajęć, począwszy od warsztatów aktywnego uczenia się, a skończywszy na autoprezentacjach, wizytach na aulach, laboratoriach oraz w zakładach pracy. Nie zapominamy również o naukach języka obcego – podkreśla koordynator projektu z opatowskiego liceum.
96 uczniów Liceum Ogólnokształcącego im. Bartosza Głowackiego w Opatowie zadeklarowało udział w zajęciach trwających łącznie 60 godzin. Pierwsze spotkanie odbędzie się 31 stycznia.
Aleksandra Tworek, uczennica klasy trzeciej o profilu matematyczno-informatycznym i uczestniczka projektu, podkreśla, że inicjatywa daje jej możliwość porównania wiedzy zdobytej w szkole średniej z tą przekazywaną na uniwersytetach.
– Projekt daje nam szansę sprawdzić, czy jesteśmy dobrze przygotowani do matury i dalszej nauki. To także okazja do rozwinięcia nowych umiejętności i zgłębienia naszych zainteresowań – mówi Aleksandra.
Zofia Kapsel, uczennica klasy trzeciej o profilu biologiczno-chemicznym, docenia możliwość poznania uczelni od środka.
– Dzięki tej inicjatywie możemy poznać uczelnie od wewnątrz, zobaczyć, jak prowadzone są wykłady, ale też zapoznać się z ofertami uniwersytetu i politechniki – dodaje Zofia.