Rozpoczyna się remont alei Tysiąclecia w Skarżysku-Kamiennej. Na czas robót, które mają potrwać około roku, jezdnia będzie zamknięta.
– Aleja Tysiąclecia to bardzo zniszczona ulica, a stanowi jedną z głównych arterii w mieście – mówi starosta skarżyski Artur Berus.
– Obecnie jest to szeroka ulica, ma 9 m. Po remoncie będzie miała parametry drogi powiatowej, czyli ponad 7 m szerokości, a do tego chodniki i ścieżkę rowerową. W ten sposób połączymy trakt dla cyklistów wybudowany wzdłuż wiaduktu i przyległych ulic. Z kolei przy skrzyżowaniu z ulicą Sokolą wybudowane zostanie rondo, które usprawni ruch w tym miejscu – wyjaśnia starosta.
W czasie prowadzenia robót będzie obowiązywała tymczasowa organizacja ruchu.
Zamknięty zostanie całkowicie odcinek al. Tysiąclecia od skrzyżowania z al. Piłsudskiego do skrzyżowania z ul. Sokolą, zablokowane będą też wyjazdy do al. Tysiąclecia z ulic Spornej i Bankowej.
Zmienione zostaną trasy linii autobusowych przebiegających przez al. Tysiąclecia. Linie te będą wyznaczone al. Piłsudskiego, przez al. Niepodległości (para przystanków autobusowych przy obiekcie handlowym Mrówka) i dalej ulicą Sokolą (przystanki autobusowe przy domu handlowym „Bartek”). Na odcinku al. Piłsudskiego na wysokości wjazdu do budynku II Liceum Ogólnokształcącego im. A. Mickiewicza, usytuowana zostanie para tymczasowych przystanków autobusowych dla obu kierunków jazdy. Obsługa Banku Pekao odbywać się będzie od strony Nowego Manhattanu.
Przewidywany termin zakończenia inwestycji to styczeń 2025 roku. Jej koszt to 13,5 mln zł, w tym rządowa dotacja wynosi prawie 9,5 mln zł.
Rozbudowa al. Tysiąclecia w Skarżysku-Kamiennej obejmie ulicę o długości 820 m na odcinku od skrzyżowania z al. Piłsudskiego do skrzyżowania z ulicą Sokolą. Jezdnia zostanie poszerzona do 7 metrów, przebudowane zostaną zjazdy, wybudowany chodnik oraz zatoki autobusowe. Skrzyżowanie al. Tysiąclecia z ul. Sokolą zostanie przebudowane na skrzyżowanie o ruchu okrężnym (rondo). Po stronie lewej w kierunku ul. Sokolej wybudowana zostanie także ścieżka rowerowa o szerokości 2 m o nawierzchni bitumicznej wraz z chodnikiem z kostki betonowej szerokości 1,5 m oraz ścieżka pieszo-rowerowa o szerokości 3 m o nawierzchni bitumicznej zlokalizowana przy krawędzi jezdni. Zmodernizowana droga nie tylko udrożni lokalny ruch, ale przede wszystkim poprawi bezpieczeństwo i komfort przemieszczania się w mieście.