Coraz więcej Polaków oczekuje, że usługa assistance obejmować będzie też pomoc np. hydraulika czy elektryka; na pierwszym miejscu nadal pozostają kwestie związane np. z holowaniem samochodu – wynika z badania „Rynek usług assistance widziany oczami klientów”.
Jak zauważono w opracowaniu najwięcej, bo 71 proc. respondentów obawia się wypadku komunikacyjnego. Po 69 proc. badanych wskazało z kolei na istotne dla zdrowia skutki wypadku oraz na możliwość zachorowania np. na nowotwór czy chorobę serca. Zwrócono jednak uwagę, że w porównaniu do ub.r. w obu tych kategoriach odsetek osób wskazujących na te obawy spadł o 7 p.p. Włamania do domu czy mieszkania obawia się 61 proc. ankietowanych, a kradzieży auta – 50 proc. Obawy o awarie sprzętu AGD i RTV deklaruje 61 proc. badanych, o 7 p.p. więcej niż rok temu.
Sondaż wykazał ponadto, że prawie 4 na 5 Polaków wie, czym są usługi assistance, a co piąty deklaruje, że korzystał z nich w ostatnim roku. Jak podkreślono klienci analizują oferty ubezpieczeniowe dostępne na rynku i coraz częściej wybierają te, które zawierają w sobie pakiet assistance. „Dla 68 proc. dodatkowe usługi zawarte w polisie to większe poczucie bezpieczeństwa i komfort psychiczny” – podkreślono.
Dodano, że na assistance jako jeden z trzech najważniejszych czynników przy zakupie ubezpieczenia na życie wskazało 40 proc. badanych. W przypadku wyboru ubezpieczenia NNW uważa tak 36 proc. respondentów. „Eksperci Mondial Assistance zwracają uwagę na zdecydowany wzrost znaczenia tej usługi dla klientów w odniesieniu do poprzedniej edycji badania, kiedy to w obu przypadkach usługi assistance były ważne tylko dla 26 proc. ankietowanych” – podkreślono.
Jak wskazano, obecność pakietu assistance znalazła się na trzecim miejscu wśród czynników, które mają istotny wpływ na decyzję o zakupie ubezpieczenia na życie lub NNW. Wyżej uplasowały się tylko cena i zakres ubezpieczenia czy kwota odszkodowania. Mniej znaczące dla badanych były takie czynniki jak marka ubezpieczyciela, wcześniejsze doświadczenia klienta związane z jakością usług assistance u niego czy oferowane przez niego usprawnienia technologiczne.
Badanie zostało zrealizowane przez Ipsos Polska w dniach 2 stycznia – 5 lutego 2024 roku na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie liczącej 1700 osób.