Odcinek trasy S7 zyskał status drogi ekspresowej. Dla kierowców samochodów osobowych, motocykli i ciężarówek o masie całkowitej do 3,5 ton, oznacza to możliwość jazdy z prędkością do 120 km/h.
Rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska poinformowała, że odcinek S7 Lesznowola – Tarczyn Północ zyskał status drogi ekspresowej. Ma to związek otrzymaniem przez GDDKiA pozwolenia na użytkowanie środkowej części wylotu z Warszawy w kierunku Krakowa.
Małgorzata Tarnowska przekazała, że do końca marca wykonawca powinien zakończyć prace na terenach MOP Mieszkowo, zlokalizowanych po obu stronach S7, pomiędzy węzłami Antoninów i Złotokłos.
– Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie udostępnimy je podróżnym. Do dyspozycji będą miejsca parkingowe, wypoczynkowe oraz sanitariaty. Wyłoniony w przetargu dzierżawca MOP-ów rozbuduje je o funkcję komercyjną: stacje paliw i część gastronomiczną – dodała.
W kwietniu rozpocznie się ostatni etap prac związanych z realizacją kontraktu, remont 17 km DK7 od Sękocina Starego do Rembertowa. Potrwają one do końca trzeciego kwartału br.
– W tym roku wydłużymy S7 na południe o kolejne kilometry. Po udostępnieniu odcinka Miechów – Szczepanowice połączymy się z już funkcjonującym Szczepanowice – Widoma, a w listopadzie planujemy udostępnić dalszy ciąg do węzła Mistrzejowice i tymczasowego połączenia z Północną Obwodnicą Krakowa S52 – zaznaczyła Tarnowska.
Trasa główna S7 to dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu z rezerwą pod budowę trzeciego. Wjazd na nową drogę umożliwiają węzły: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe.