Narodowy Fundusz Zdrowia chce poznać opinię klientów na temat bezpłatnej i całodobowej infolinii.
Ankieterzy zadzwonią do osób, które skorzystały z usług Telefonicznej Informacji Pacjenta i wyrazili zgodę na kontakt ankietera z firmy badawczej – informuje Agnieszka Białas–Sitarska, rzecznik świętokrzyskiego oddziału NFZ.
– Najpierw zapytają, jak ważny dla klienta jest dany aspekt kontaktu z infolinią. Później klient oceni konkretną rozmowę. Następnie ankieterzy zapytają o czas oczekiwania na połączenie, czas połączenia, uprzejmość i zaangażowanie pracownika oraz o skupienie i uważne słuchanie pracownika – wylicza Agnieszka Białas–Sitarska.
Ankieterzy zapytają również o to, czy pracownik infolinii w sposób jasny i zrozumiały przekazał informacje i jaka była ich przydatność.
– Bezpłatna i całodobowa infolinia NFZ jest dostępna pod numerem 800 190 590. Z Telefoniczną Informacją Pacjenta można skontaktować się telefonicznie, wysyłając wiadomość e-mail lub porozmawiać przez czat z konsultantem. Specjalnie dla osób z niepełnosprawnościami działa również czat z tłumaczem języka migowego – dodała Agnieszka Białas-Sitarska.
W ubiegłym roku konsultanci infolinii NFZ odebrali 1,5 mln połączeń.