Tylko do piątku, 10 maja, osoby mieszkające w Kielcach mogą zgłosić chęć udziału w kieleckiej loterii podatkowej – „Rozlicz PIT w Kielcach”. W tym roku do zdobycia są nagrody o łącznej wartości 30 tys. zł.
Przypomnijmy, że loteria podatkowa jest organizowana w stolicy województwa świętokrzyskiego po raz trzeci. Celem inicjatywy jest zachęcenie osób niezameldowanych, ale mieszkających w mieście do płacenia podatku PIT właśnie w Kielcach. Marcin Januchta, rzecznik prezydenta miasta podkreśla, że w konkursie mogą uczestniczyć osoby, które złożyły deklarację podatkową w jednym z kieleckich urzędów skarbowych.
– Do loterii mogą przystąpić osoby, które już wcześniej rozliczały się w jednym z dwóch kieleckich urzędów skarbowych, jak również te które zrobiły to po raz pierwszy. Dla obu grup przygotowanych zostało łącznie po pięć nagród w wysokości 2 tys. zł. Z kolei wszyscy uczestnicy loterii, którzy spełnią jej warunki, mogą rywalizować o nagrodę główną, czyli 10 tys. zł – wyjaśnia.
Formularz zgłoszeniowy można znaleźć i przesłać przez stronę internetową kieleckiego urzędu miasta. Wypełniony formularz zgłoszeniowy można także wrzucić do jednej z urn znajdujących się w urzędu miasta przy Rynku, ul. Strycharskiej oraz Szymanowskiego.
Koszt organizacji tegorocznej edycji loterii podatkowej w Kielcach wynosi ponad 60 tys. zł.
Przypomnijmy, że w 2021 roku w kieleckiej loterii podatkowej wylosowano 10 osób, które otrzymały bony o wartości 2 tys. zł. Wtedy w całym mieście liczącym ponad 180 tys. mieszkańców w loterii wzięło udział niecałe 1,2 tys. kielczan. Łączna pula nagród wyniosła wtedy 20 tys. zł., natomiast całkowity koszt organizacji konkursu wyniósł 50 tys. zł.
W ubiegłym roku oprócz nagrody głównej o wartości 10 tys. zł. przyznano także pięć nagród o wartości 2 tys. zł dla nowych podatników oraz pięć bonów o tej samej wartości dla osób, które już rozliczały podatek PIT w jednym z kieleckich urzędów skarbowych. W drugiej edycji kieleckiej loterii podatkowej swoje zgłoszenia przesłało ponad 2,4 tys. osób. Łączna pula nagród wyniosła wtedy 30 tys. zł., natomiast całkowity koszt organizacji konkursu wyniósł 50 tys. zł.