39-letnia mieszkanka gminy Nagłowice padła ofiarą oszustwa. Rzekomy pracownik banku poinformował kobietę o zablokowaniu jej rachunku bankowego. Za pośrednictwem kodów Blik rachunek miał zostać odblokowany. Oszust wyłudził od poszkodowanej 10 tys. zł.
W czwartek (6 czerwca) do Komendy Powiatowej Policji w Jędrzejowie zgłosiła się 39-letnia kobieta, która została okradziona. Jak relacjonowała, zadzwonił do niej mężczyzna, który podawał się za pracownika banku, przy czym nie podał swojego nazwiska. Przekonał kobietę, że zablokowano jej rachunek bankowy, co skutkuje brakiem możliwości wykonywania i odbierania przelewów. Jedynym sposobem na odblokowanie rachunku było podanie kodu Blik. 39-latka postąpiła zgodnie ze wskazówkami rzekomego pracownika banku i podała kilka kodów, które następnie zatwierdziła. Wkrótce po tym połączenie z fałszywym konsultantem zostało przerwane. Po chwili kobieta otrzymała wiadomość o wysokości dostępnych środków na swoim koncie, a po zalogowaniu się do banku okazało się, że z dwóch kont zniknęło w sumie 10 tys. zł.
Poszkodowana mieszkanka gminy Nagłowice o sprawie zawiadomiła jędrzejowskich policjantów.