Billboardy w największych polskich miastach, kampania reklamowa w ogólnopolskich portalach informacyjnych czy spot z zawodnikami promujący miasto – m.in. w taki sposób KS Iskra promuje w lipcu miasto Kielce.
W połowie czerwca władze miasta oraz zarząd KS Iskry podpisały umowę, na mocy której za pośrednictwem klubu oraz zespołu promowane będą Kielce. Spółka KS Iskra Kielce S.A. jest podmiotem prowadzącym drużynę wicemistrzów Polski w piłce ręcznej – Industrię Kielce.
– Zależy nam na tym, by promowanie Kielc było jak najbardziej widoczne. Bez względu na nazwę, którą zespół posiadał w ostatnich latach, należy on do najlepszych marek w mieście. Uważamy, że tę markę trzeba rozwijać, bo korzyści wydają się obopólne i dla miasta, i – mam nadzieję – dla klubu – mówił po oficjalnym podpisaniu umowy wiceprezydent Bartłomiej Zapała.
Umowa zakłada m.in. kampanię bilbordową w różnych miejscach w Polsce z wykorzystaniem wizerunku różnych zawodników i różnych charakterystycznych lokalizacji w Kielcach. Dodatkowo również kampanię wizerunkową i reklamową w dużych ogólnopolskich portalach informacyjnych czy produkcję spotu reklamowego. Pierwsze elementy tej umowy są już realizowane. Bilbordy promujące Kielce stoją już w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Lublinie i Wrocławiu.
Dostępny jest także film promujący Kielce, w którym pojawiają się zawodnicy Industrii Kielce. Widzowie zobaczą w nim m.in. Kadzielnię, szlaki rowerowe w pobliżu góry Telegraf, Park Miejski im. Staszica, ogród botaniczny, Wietrznię czy Wzgórze Zamkowe, ale też przebudowany dworzec autobusowy.
– Dworzec Autobusowy jest pozytywnym przykładem szacunku do dziedzictwa architektonicznego. Niewielu miastom się to udało, a w Kielcach mamy pięknie zmodernizowany obiekt z zachowaniem unikatowych rozwiązań komunikacyjnych, który jednocześnie stanowi bardzo ważny element tożsamości miasta – mówi Agata Wojda, prezydentka Kielc.
– Współpraca z Miastem Kielce jest dla nas niezwykle ważna. Klub w przyszłym roku będzie obchodził jubileusz 60-lecia, przez ten czas zapisał wiele pięknych kart sportowej historii miasta. To także niemal sześć dekad budowy tradycji, tożsamości i dumy z bycia kielczaninem. Dlatego chcemy wykorzystać wizerunek klubu, ale też zagranicznych zawodników, którzy są gwiazdami sportu w swoich krajach, by promować Kielce również zagranicą – mówi wiceprezes Iskry Kielce Paweł Papaj.
Na bilbordach promujących Kielce są piłkarze ręczni Industrii m.in. Dylan Nahi, Arciom Karaliok, Alex Dujszebajew czy Arkadiusz Moryto.