Mieszkanka Ostrowca Świętokrzyskiego straciła oszczędności w kwocie blisko 9 tysięcy złotych.
Wczoraj (24 lipca) do ostrowieckiej komendy zgłosiła się 63-letnia ostrowczanka, która powiadomiła mundurowych, że została oszukana podczas inwestycji w internecie. Z relacji kobiety wynikało, że na początku lipca zadzwonił do niej mężczyzna i zaproponował założenie lokaty. Na poczet jej otwarcia ostrowczanka dokonała wpłaty pieniędzy w kwocie 900 złotych. Następnie codziennie kontaktowała się z nią rzekoma opiekunka od inwestycji, która przekazywała informacje o aktualnym stanie konta i osiągniętych zyskach.
Kilka dni temu natomiast do 63-latki zadzwonił kolejny oszust, który poinformował, że ma dla niej do wypłaty odsetki z lokaty. W trakcie rozmowy poprosił, aby niczego się nie obawiała i zweryfikowała jego dane za pomocą otrzymanego linka, gdzie miały znajdować się dokumenty dotyczące jego zatrudnienia.
Niczego nieświadoma pokrzywdzona postępowała zgodnie z otrzymanymi od cyberoszustów wskazówkami i logując się na wskazany link udostępniła im w ten sposób dostęp do swojego komputera. W wyniku czego z jej rachunku bankowego zniknęły pieniądze w kwocie 8900 złotych.
Policja apeluje, aby nie wchodzić w nieznane linki oraz nie instalować podejrzanych aplikacji proponowanych przez potencjalnych oszustów.