Władze Kielce przygotowują się do uruchomienia Miejskiego Centrum Kontaktu.
Nowa jednostka ma na celu usprawnienie komunikacji z mieszkańcami w taki sposób, aby Ci chcąc załatwić sprawy urzędowe nie musieli wychodzić z domu. Częścią systemu ma być nowoczesna infolinia telefoniczna, a także całodobowy chatbot oraz voicebot, czyli specjalny program pomagający w uzyskaniu informacji.
W tym tygodniu ratusz ogłosił przetarg na utworzenie nowej jednostki oraz wdrożenie systemu elektronicznego zarządzania dokumentami.
Tomasz Porębski, sekretarz miasta Kielce wyjaśnia, że celem powstania Miejskiego Centrum Kontaktu jest ułatwienie kielczanom załatwienia spraw służbowych i dotarcia do urzędników. Zastrzega przy tym, że przedstawione rozwiązanie ma na celu utworzenie rozbudowanej wersji biura obsługi interesantów.
– Nie zakładamy przy tym by jakoś znacząco powiększać skład osobowy pracowników urzędu. Nowa komórka będzie funkcjonować w ramach Wydziału Obsługi Mieszkańców. Przed nami szereg zadań związanych np. z uruchomieniem usługi call center, która ma być rozbudowana o voicebot i chatbot. W związku z tym szukamy też osoby, która ma doświadczenie w zakresie call center i wie jak zarządzać takim zespołem – tłumaczy.
Sekretarz miasta podkreśla, że kielczanie za pomocą infolinii będą mogli uzyskać informacje na temat urzędowych procedur, wymaganych dokumentów, druków, opłat, czasu załatwienia sprawy, wydarzeń czy programów dla mieszkańców.
– Chcemy stawiać na nowoczesne i najbardziej rozwojowe technologie. Wiemy, że wiele osób potrzebuje sprawnego załatwienia szeregu spraw przez telefon. Oczywiście nie oznacza to, że zamykamy się na mieszkańców. Urząd nadal będzie otwarty dla interesantów. Wprowadzane nowości mają na celu danie mieszkańcom wyboru możliwości załatwienia swoich spraw np. zdalnie – dodaje sekretarz.
MCK ma powstać w budynku magistratu przy ul. Strycharskiej i może być obsługiwane przez kilkunstu wykwalifikowanych pracowników. W godzinach pracy urzędu to właśnie oni będą głównym źródłem informacji dla interesantów. W przypadku bardziej skomplikowanych spraw, wspomogą ich pracownicy merytoryczni z poszczególnych wydziałów.
Zgodnie z zapewnieniami kieleckiego ratusza oprócz infolinii, chatbota i voicebota do dyspozycji interesantów mają być oddane kanały komunikacji, jak komunikatory w mediach społecznościowych, przez stronę urzędu miasta lub wiadomości sms. Będą one dostępne całą dobę. Nowe oprogramowanie ma także umożliwić obsługę osób niesłyszących.
Na projekt „Platforma Smart City wspomagająca zarządzanie miastem Kielce oraz zwiększająca dostępność i jakość cyfrowych usług dla mieszkańców” miasto Kielce pozyskało prawie 2 mln zł z rządowego funduszu Polski Ład Całkowita wartość inwestycji to 2 220 000 zł.