Biura podróży obsłużyły więcej klientów niż w poprzednim roku i przebiły wynik z rekordowego 2019 r. – podaje w czwartkowym wydaniu „Dziennik Gazeta Prawna”.
Ponad 40 proc. ofert na wakacje sprzedało się w formule first minute.
Rainbow Tour podsumował, że jego przychody ze sprzedaży w pierwszym półroczu zwiększyły się o ponad 25 proc. – do niemal 1,65 mln zł. Powyżej oczekiwań sprzedaje też Itaka. W 2023 r. miała w Polsce 1 mln klientów, a licząc z innymi rynkami – ponad 1,4 mln. W tym roku spodziewa się ponad 1,5 mln klientów.
Według ekspertów przytaczanych przez „DGP” klienci wracają do biur także z innego powodu – bezpieczeństwa. Ich pieniądze są chronione na wypadek bankructwa organizatora. Na koncie TFG jest już niemal 400 mln zł, o 100 więcej niż przed rokiem. Do tego mogą liczyć na pomoc w razie nieprzewidzianych zdarzeń, jak np. pożarów, do których regularnie dochodzi w wielu krajach.
Napływ klientów do biur przekłada się na rynek. Powstają nowe biura. W czerwcu było ich już ponad 5 tys. Rok temu o tej porze działało niecałe 4,8 tys. – poinformował „DGP”.