Prawie 16 tys. złotych straciła mieszkanka gminy Bodzechów, która chciała otrzymać pomoc w uzyskaniu dofinansowania do opłat za ogrzewanie gazowe. Kobieta padła ofiarą manipulacji ze strony przestępców, podających się za konsultantów.
Jak informuje Ewelina Wrzesień, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim – w środę 66-letnia mieszkanka gminy Bodzechów zgłosiła funkcjonariuszom oszustwo. Z jej relacji wynikało, że w ubiegłym tygodniu na jednym z portali społecznościowych, znalazła film z propozycją wsparcia w uzyskaniu dofinansowania do opłat za ogrzewanie gazowe. Seniorka miała zyskać 1,5 tys. złotych. Po wypełnieniu formularza skontaktował się z nią rzekomy konsultant, który polecił jej przekazać za pomocą kodu Blik kwotę 800 złotych. Wówczas, jak twierdził, ruszy cała „machina” związana z zarobkiem. Kiedy kobieta oświadczyła rozmówcy, że nie potrafi tego zrobić, oszust zaproponował, że „krok po kroku poprowadzi ją za rękę”. 66-latka zalogowała się do bankowości elektronicznej i przekazała oszustowi wygenerowany kod. Następnie ze zgłaszającą skontaktował się drugi mężczyzna, który przedstawił się jako analityk finansowy i polecił kobiecie zatwierdzanie wygenerowanych kolejnych kodów. Mieszkanka gminy Bodzechów myśląc, że kwoty, które wyświetlały jej się w wiadomościach pochodzą z zysku po zainwestowaniu przez nią środków postępowała zgodnie z instrukcjami. Po zakończonej rozmowie pokrzywdzona zalogowała się do aplikacji bankowej, gdzie stwierdziła, że z jej konta zniknęło prawie 16 tys. złotych. Ponadto, na jej dane został złożony wniosek kredytowy na kwotę 15 tys. złotych, który jednakże bank szybko zablokował.
Policjanci ostrzegają przed oszustami i apelują o rozwagę i ostrożność przy każdej transakcji. Jeżeli doszło do utraty pieniędzy, należy niezwłocznie skontaktować się ze swoim bankiem i zablokować dostęp do konta oraz zmienić hasło. Trzeba także zgłosić ten fakt policji.