Ponad 30 proc. Polaków codziennie ogląda treści rozrywkowe w sieci. Nieco większy odsetek gra w gry online co najmniej kilka razy w tygodniu.
Internauci nie wyobrażają sobie również życia bez filmów i seriali „na żądanie” – zaledwie co czwarty przyznaje, że nie ma konta na żadnej platformie streamingowej. Minimum kilka razy w miesiącu e-zakupy robi aż 59 proc. badanych. Takie dane płyną z najnowszego raportu „Polacy w internecie – rozrywka, praca, codzienność”, opracowanego przez K+Research we współpracy z firmą Nexera.
Już 60 proc. internautów deklaruje, że korzysta ze światłowodu. 90 proc. uważa się za częstych użytkowników sieci. Polacy chcieliby przy tym, aby ich internet był tani, ale nie kosztem niskiej jakości. 62 proc. mieszkańców Regionów Nexery (7 województw, w których firma dostarcza multi-światłowód) podkreśla, że to cena jest kluczowym czynnikiem decydującym o wyborze oferty dostępu do sieci. Dokładnie taka sama grupa badanych jako najważniejszy czynnik wskazuje stabilność łącza, zaś dla nieznacznie mniejszego odsetka najważniejsza jest prędkość internetu. W próbie ogólnopolskiej kolejność jest identyczna, a różnice niewielkie. Potrzebę dalszego wzrostu prędkości najlepiej obrazują twarde dane. Połowa uczestników badania rozważa zmianę dostawcy internetu po wygaśnięciu aktualnej umowy, przy czym aż 62 proc. zwiększyłaby wówczas prędkość łącza.
Śmieszne filmy mają się doskonale
Raport Nexery pokazuje również, że zdecydowana większość polskich internautów uwielbia rozrywkę online. Ponad 2/3 badanych sięga po tego typu treści co najmniej kilka razy w tygodniu. Różnice są większe, gdy mówimy o codziennym korzystaniu z tego typu rozrywki. Do oglądania treści online każdego dnia przyznaje się 39 proc. pytanych z grupy regionalnej i 32 proc. z ogólnopolskiej. Rekordową popularnością cieszą się śmieszne filmy lub ich kompilacje. Wśród mieszkańców Regionów Nexery wybiera je połowa badanych, w porównaniu z 56 proc. na poziomie krajowym. Dalej znalazły się filmiki w mediach społecznościowych, stand-up oraz kabarety.
Platformy streamingowe i gry online to nie trend, a już rutyna
Polacy chętnie korzystają także z usług streamingowych i robią to co najmniej kilka razy w tygodniu. Nawet co trzeci badany przyznaje, że zagląda do tego typu serwisów codziennie. Najchętniej wybieraną platformą jest Netflix, który wyraźnie wyprzedza Disney Plus. W skali całego kraju zaledwie co czwarty respondent zadeklarował, że nie posiada konta na żadnej platformie streamingowej. Równie niski odsetek w ogóle nie gra w gry online. Większość Polaków systematycznie spędza wolny czas grając przez internet, a aż 40 proc. przyznaje, że gra w gry online przynajmniej kilka razy w tygodniu. Jeśli już gramy, najchętniej wybieramy rozgrywkę solo. W przypadku urządzeń przeważnie sięgamy po telefon lub tablet (40 proc. dla próby ogólnopolskiej oraz 45 proc. regionalnej) albo po komputer lub laptop (po 32 proc. wskazań).
Sklepowe koszyki najszybciej napełniają się w sieci
Nowy raport Nexery wskazuje, że 74 proc. Polaków korzysta z bankowości internetowej, a 72 proc. regularnie dokonuje płatności online. Nie dziwi zatem, że z roku na rok rośnie popularność e-zakupów. Sklepy internetowe systematycznie, czyli minimum kilka razy w miesiącu, odwiedza 59 proc. ankietowanych, a zaledwie 5 proc. zamawia produkty w sieci rzadziej niż raz w miesiącu. Blisko połowa respondentów (52 proc.) przyznaje ponadto, że chętniej wybiera sklepy online z programami lojalnościowymi i oferującymi częściowy zwrot środków za zakupy, czyli tzw. cashback (43 proc.).