Przedsiębiorcy z regionu Świętokrzyskiego zyskają większą możliwość promocji swoich produktów i usług na rynkach zagranicznych. W piątek (29 listopada) w Targach Kielce odbyła się inauguracja projektu ,,Świętokrzyskie dla biznesu”.
Tomasz Janusz, dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego w Urzędzie Marszałkowskim informuje, że głównym celem akcji jest pomoc świętokrzyskim przedsiębiorcom w dotarciu ze swoją ofertą do rynków zagranicznych.
– Jest to projekt, który ma na celu pomóc naszym przedsiębiorcom w promocji swoich produktów. Chcemy to zrobić poprzez podjęcie szeregu działań, m.in. organizację zagranicznych misji gospodarczych w celu prezentacji naszych regionalnych przedsiębiorstw na najważniejszych targach w innych państwach – mówi.
Tomasz Janusz tłumaczy, że przedsiębiorca chcący ubiegać się o członkostwo w projekcie musi spełniać określone kryteria oraz złożyć stosowny wniosek.
– Przedsiębiorcy muszą należeć do sektora mikro, małych oraz średnich przedsiębiorstw. Muszą także złożyć do Urzędu Marszałkowskiego wniosek o udział w danej imprezie. Potem specjalna komisja oceni nadesłane wnioski oraz na ich podstawie wytypuje biznesmenów, którzy ostatecznie wezmą udział w danym wydarzeniu- tłumaczy dyrektor Tomasz Janusz.
Na konferencji przekazano również informację, że pierwsi świętokrzyscy przedsiębiorcy skorzystali już z akcji w październiku. Grupa regionalnych biznesmenów wzięła udział m.in. w Międzynarodowych Targach Spożywczych ,,SIAL” w Paryżu. Projekt ,,Świętokrzyskie dla biznesu” potrwa do 2028 roku. Projekt dofinansowany jest kwotą 33,6 mln zł, która pochodzą z środków Komisji Europejskiej.
Autor: Piotr Sawa