Rekordowa liczba odwiedzających i rekordowe wyniki finansowe – Targi Kielce kończą 2024 rok z sukcesami. W planach na 2025 rok są nowe imprezy wystawiennicze poświęcone m.in. turystyce kamperowej i jeździectwu.
Andrzej Mochoń, prezes Targów Kielce mówi, że imprezy targowe w 2024 roku przyciągnęły ponad 270 tys. osób.
– W tamtym roku było to ponad 240 tys. osób, a więc zanotowaliśmy wzrost. Bardzo nas to cieszy, bo jednak czasy Covid-u zasiały w naszych głowach wiele wątpliwości dotyczących tego, jak będzie wyglądało funkcjonowanie biznesu. Na szczęście na całym w świecie okazało się, że człowiek jest istotą społeczną i potrzebuje kontaktów, także w biznesie – mówi.
Sukcesem po raz kolejny okazał się Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego. W tym roku zgromadził 769 firm, także zagranicznych.
Jeśli chodzi o wyniki finansowe, Targi Kielce zanotowały wzrost przychodów – te oscylują w granicach 90 mln złotych, podczas gdy ubiegły 2023 rok firma kończyła z przychodami na poziomie około 80 mln złotych. Prezes spodziewa się lepszych zysków niż rok temu, które wyniosły około 15 mln złotych.
Rok 2025 to przede wszystkim rozpoczęcie budowy nowej hali wystawienniczej w marcu oraz nowe imprezy targowe. Bożena Staniak, wiceprezes zarządu Targów Kielce informuje, że dwie odbędą się wiosną, jedna jesienią.
– Targi pszczelarskie i targi kamperów to dwie imprezy, które debiutują w dniach 26-27 kwietnia. To termin zbieżny z imprezą, którą kielczanie dobrze znają – „Dom i ogród”. Wszystkie te wydarzenia są o charakterze konsumenckim, a więc skierowane do mieszkańców naszego regionu – przybliża.
Na targach pszczelarskich będą przede wszystkim prezentowane produkty pszczelarskie, jak miód, propolis, wosk czy pyłki oraz produkty przygotowywane z tych surowców. Targi poświęcone turystyce kamperowej to głównie nowoczesne modele kamperów i potrzebne do nich wyposażenie w postaci m.in. namiotów dachowych czy kuchenek mobilnych.
Kolejne targi – poświęcone jeździectwu – zostaną zorganizowane jesienią. Nie zabraknie na niej wyposażenia dla jeźdźców i koni, ale też atrakcji sportowych – międzynarodowych zawodów jeździeckich w skokach przez przeszkody.
Agnieszka Wicha-Dauksza, dyrektor PR Targów Kielce mówi, że firma włącza się w wiele społecznych i miejskich inicjatyw, realizując politykę odpowiedzialnego biznesu. Zapowiada, że w 2025 roku to się nie zmieni – spółka będzie w dalszym ciągu udzielać się społecznie i angażować w wiele lokalnych przedsięwzięć.