poniedziałek, 12 maja 2025
101,4 MHz | 90,4 Kielce | 100,00 MHz Włoszczowa  dab logo M10D 215,072 MHz                    Zadzwoń do studia 41 200 20 20          
Brak wyników
Pokaż wszystko
Radio Kielce
  • REGION
    • ŚWIĘTOKRZYSKIE
    • KIELCE
    • BUSKO-ZDRÓJ
    • JĘDRZEJÓW
    • KAZIMIERZA WIELKA
    • KOŃSKIE
    • OPATÓW
    • OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
    • PIŃCZÓW
    • SANDOMIERZ
    • SKARŻYSKO-KAMIENNA
    • STARACHOWICE
    • STASZÓW
    • WŁOSZCZOWA
  • KRAJ / ŚWIAT
  • SPORT
    • WIADOMOŚCI SPORTOWE
    • KORONA KIELCE
    • INDUSTRIA KIELCE
  • KULTURA
    • AKTUALNOŚCI
    • INFORMATOR KULTURALNY
    • RECENZJE
  • CO NA DROGACH
  • ZDROWIE
  • MULTIMEDIA
    • ZDJĘCIA
    • GALERIA KUBALSKI & TASZŁOW
    • WIDEO
    • PODCASTY
  • POGODA
  • PORTALE RADIA KIELCE
    • CENTRUM EDUKACJI MEDIALNEJ
    • FOLK RADIO
    • PODCASTY
    • PROJEKT PRACA
    • WIELKA LITERATURA W CYFROWYM ŚWIECIE
    • ZOOM NA WIEŚ
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • AUDYCJE RADIA KIELCE
    • KONTAKT
    • DZIENNIKARZE
    • DZIAŁ PROMOCJI I MARKETINGU
    • STUDIO GRAM
    • HISTORIA POLSKIEGO RADIA KIELCE
    • WARUNKI KORZYSTANIA
    • REGULAMIN KONKURSÓW ANTENOWYCH
    • ZASADY KAMPANII SPOŁECZNYCH
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • ABONAMENT RTV
    • PROCEDURA ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH
    • BIP
Radio Kielce
  • REGION
    • ŚWIĘTOKRZYSKIE
    • KIELCE
    • BUSKO-ZDRÓJ
    • JĘDRZEJÓW
    • KAZIMIERZA WIELKA
    • KOŃSKIE
    • OPATÓW
    • OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
    • PIŃCZÓW
    • SANDOMIERZ
    • SKARŻYSKO-KAMIENNA
    • STARACHOWICE
    • STASZÓW
    • WŁOSZCZOWA
  • KRAJ / ŚWIAT
  • SPORT
    • WIADOMOŚCI SPORTOWE
    • KORONA KIELCE
    • INDUSTRIA KIELCE
  • KULTURA
    • AKTUALNOŚCI
    • INFORMATOR KULTURALNY
    • RECENZJE
  • CO NA DROGACH
  • ZDROWIE
  • MULTIMEDIA
    • ZDJĘCIA
    • GALERIA KUBALSKI & TASZŁOW
    • WIDEO
    • PODCASTY
  • POGODA
  • PORTALE RADIA KIELCE
    • CENTRUM EDUKACJI MEDIALNEJ
    • FOLK RADIO
    • PODCASTY
    • PROJEKT PRACA
    • WIELKA LITERATURA W CYFROWYM ŚWIECIE
    • ZOOM NA WIEŚ
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • AUDYCJE RADIA KIELCE
    • KONTAKT
    • DZIENNIKARZE
    • DZIAŁ PROMOCJI I MARKETINGU
    • STUDIO GRAM
    • HISTORIA POLSKIEGO RADIA KIELCE
    • WARUNKI KORZYSTANIA
    • REGULAMIN KONKURSÓW ANTENOWYCH
    • ZASADY KAMPANII SPOŁECZNYCH
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • ABONAMENT RTV
    • PROCEDURA ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH
    • BIP
Brak wyników
Pokaż wszystko
Radio Kielce

W 2024 roku sieci handlowe zorganizowały więcej promocji niż rok wcześniej

PAP
2025-01-27 07:01
3 min. czytania
A A
W 2024 roku sieci handlowe zorganizowały więcej promocji niż rok wcześniej

Fot. Wiktor Taszłow / Radio Kielce

Udostępnij na FacebookUdostępnij na TwitterEmail

Czytaj również

Wojna KO-PiS rozbija układ w radzie miasta. Klub Perspektywy zrywa współpracę z Agatą Wojdą

Wojna KO-PiS rozbija układ w radzie miasta. Klub Perspektywy zrywa współpracę z Agatą Wojdą

2025-05-11
Słodka niedziela bilardzistów Fortisu

Słodka niedziela bilardzistów Fortisu

2025-05-11

Sieci handlowe urządziły w 2024 r. o 12,5 proc. promocji niż w 2023 r. – wynika z raportu UCE Research. W ocenie autorów opracowania świadczy to zaostrzającej się konkurencji między sieciami. Najbardziej na promocje postawiły sieci convenience, a najmniej sklepy typu cash & carry.

Jak wynika z raportu UCE Research, Hiper-Com Poland i Grupy BLIX w całym 2024 roku sieci handlowe zrobiły o 12,5 proc. promocji więcej niż rok wcześniej, a wzrost liczby promocji wykazała zdecydowana większość formatów.Najbardziej na promocje postawiły sieci convenience, które zorganizowały ich o 26,8 proc. więcej r/r. Drugie miejsce w rankingu zajęły dyskonty, które zwiększyły liczbę promocji o 23,2 proc. r/r. Na trzecim miejscu znalazły się supermarkety ze wzrostem 13,7 proc. r/r. Na kolejnych miejscach znalazły się hipermarkety z wynikiem – 8 proc., sklepy RTV-AGD – 5,1 proc. i sieci cash & carry – 1,2 proc.Dodano, że mniej promocji było w sklepach DIY – o 12,8 proc., a także w drogeriach i aptekach – o 4,2 proc. r/r.

W ocenie Marcina Lenkiewicza z Grupy BLIX, wzrosty wynikają głównie z zaostrzonej rywalizacji cenowej między dyskontami, które zintensyfikowały działania promocyjne, aby przyciągnąć klientów w kluczowej kategorii spożywczej gdzie konkurencja jest największa.

– Inflacja spowodowała, że konsumenci zaczęli częściej poszukiwać obniżek cen artykułów codziennego użytku. To skłoniło sieci do zwiększenia liczby akcji promocyjnych, aby sprostać ich oczekiwaniom i wzmocnić konkurencyjność. Liderzy rynku spożywczego rozszerzyli asortyment produktów objętych promocjami, jednocześnie zwiększając częstotliwość publikowania gazetek, aby zyskać przewagę nad rywalami – wskazał ekspert.

Autorzy raportu zwrócili uwagę, że największy pośród poszczególnych formatów wzrost odnotowany przez sieci convenience wynika z dopasowania się do zmieniających się potrzeb konsumentów.

– Kanał convenience staje się coraz bardziej konkurencyjny, oferując wygodę i bliskość placówek handlowych. Jednocześnie intensyfikuje promocje, aby przyciągnąć klientów poszukujących szybkich zakupów w atrakcyjnych cenach. Rywalizacja cenowa między dyskontami a sieciami convenience wyraźnie wpłynęła na strategie obu formatów. Ale te drugie szybciej reagowały na potrzeby lokalnych klientów – zauważył Lenkiewicz.

W raporcie zaznaczono, że o ile dyskonty utrzymały wysoki poziom promocji, to jednak straciły one na dynamice z powodu większej elastyczności i innowacyjności kanału convenience. Wojna cenowa w dużej mierze napędzała wzrost w obu tych formatach. W ocenie autorów gorszy wynik dyskontów może też zmotywować je do bardziej agresywnych działań promocyjnych w przyszłości.

– Nieznaczny wzrost liczby promocji odnotowany przez kanał cash & carry wynika z kolei z jego specyfiki. Sieci te koncentrują się bardziej na klientach B2B. To ogranicza jego dynamikę promocyjną – wyjaśniła Julita Pryzmont z Hiper-Com Poland.

Autorzy raportu tłumaczą spadek liczby promocji organizowanych przez sklepy DIY trudnym okresem w tym segmencie handlu. Z powodu inflacji konsumenci zaczęli bowiem ograniczać wydatki na produkty remontowo-budowlane. „Sieci DIY dostosowały się do tej sytuacji, zmniejszając intensywność działań promocyjnych, aby nie obniżać dodatkowo swoich marż. Z kolei ujemny wynik drogerii i aptek można tłumaczyć spadkiem presji na działania promocyjne. Produkty z kategorii zdrowia i urody często mają zapewnioną wysoką lojalność konsumentów, którzy są skłonni zapłacić więcej za produkty zaufanych marek, nawet w trudniejszych czasach” – stwierdziła ekspertka.

Marcin Lenkiewicz przewiduje, że w I półroczu 2025 r. sieci handlowe zwiększą liczbę promocji. Szczególnie będzie to widoczne w dyskontach i sieciach convenience. Wojna cenowa między nimi prawdopodobnie utrzyma wysoką dynamikę promocji. Z kolei rosnące koszty energii i surowców mogą wymusić bardziej selektywne podejście do akcji.

Julita Pryzmont zastrzegła, że w skali całego roku promocji może być jednak mniej. „Jeśli presja inflacyjna osłabnie, a koszty operacyjne sieci handlowych wzrosną, mogą one być zmuszone do ograniczenia liczby promocji, aby utrzymać poziom marż” – podsumowała ekspertka.

Analitycy z UCE Research, Hiper-Com Poland i Grupy BLIX przeanalizowali ponad 15 tys. gazetek handlowych z promocjami wydanych w latach 2023-2024, zawierających informacje o ponad 2,2 mln promocji. Pod uwagę wzięto 8 największych formatów na rynku detalicznym: dyskonty, hipermarkety, supermarkety, sieci convenience i cash & carry. Ponadto sprawdzono drogerie i apteki, sieci DIY oraz sklepy RTV-AGD.


PODCASTY RADIO KIELCE

 

CZYTAJ RÓWNIEŻ

Wojna KO-PiS rozbija układ w radzie miasta. Klub Perspektywy zrywa współpracę z Agatą Wojdą

Wojna KO-PiS rozbija układ w radzie miasta. Klub Perspektywy zrywa współpracę z Agatą Wojdą

2025-05-11
Słodka niedziela bilardzistów Fortisu

Słodka niedziela bilardzistów Fortisu

2025-05-11
11.05.2025. Kielce. Mecz Orto-Medico Scyzory Kielce - Mustanga Konin / Fot. Maciej Makuła - Radio Kielce
ZDJĘCIA

Scyzory bliżej mistrzostwa Polski

2025-05-11
Organizatorzy Off Fashion kompletują ekipę
ZDJĘCIA

Organizatorzy Off Fashion kompletują ekipę

2025-05-11
Zdrowie i lokalna aktywność pod jednym dachem

Zdrowie i lokalna aktywność pod jednym dachem

2025-05-11
Dni Dziedzictwa Europejskiego: spotkanie z Godzillą i wyprawa na Saharę
ZDJĘCIA

Dni Dziedzictwa Europejskiego: spotkanie z Godzillą i wyprawa na Saharę

2025-05-11
Kwitnące jabłonie i nadzieja na lepszy sezon
ZDJĘCIA

Kwitnące jabłonie i nadzieja na lepszy sezon

2025-05-11
Karol Nawrocki w Kielcach: nie będę lokajem ani kamerdynerem spraw niemieckich
ZDJĘCIA

Karol Nawrocki w Kielcach: nie będę lokajem, ani kamerdynerem spraw niemieckich

2025-05-11
folkradio.pl

KRAJ

Okła-Drewnowicz: naciągacze wykorzystują seniorów pod przykrywką wsparcia

Przez Warszawę przeszedł marsz medyków przeciw przemocy

W nocy przymrozki niemal w całym kraju

PGZ ma nowego prezesa. To były szef Grupy Azoty

Ruszył nabór na płatne szkolenia z wojskiem

18 maja inauguracja pontyfikatu papieża Leona XIV

Adam Leszkiewicz zrezygnował z pełnienia funkcji prezesa Grupy Azoty

Kto nowym prezesem PGZ?

Paliwa tanieją czwarty tydzień z rzędu

Trump: to wielki zaszczyt dla kraju, że mamy pierwszego amerykańskiego papieża

AKTUALNOŚCI

  • ŚWIĘTOKRZYSKIE
  • POLSKA
  • SPORT
  • KULTURA
  • ZDROWIE
  • CO NA DROGACH
  • ZOOM NA WIEŚ
  • STREFA MUNDURU
  • GALERIE ZDJĘĆ
  • WIDEO
  • POGODA
  • PATRONATY

WIADOMOŚCI LOKALNE

  • KIELCE
  • BUSKO-ZDRÓJ
  • JĘDRZEJÓW
  • KAZIMIERZA-WIELKA
  • KOŃSKIE
  • OPATÓW
  • OSTROWIEC-ŚWIĘTOKRZYSKI
  • PIŃCZÓW
  • SKARŻYSKO-KAMIENNA
  • STARACHOWICE
  • STASZÓW
  • WŁOSZCZOWA

RADIO KIELCE

  • KONTAKT
  • DZIENNIKARZE
  • DZIAŁ PROMOCJI I MARKETINGU
  • RAMÓWKA
  • STUDIO GRAM
  • HISTORIA POLSKIEGO RADIA KIELCE
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • ABONAMENT RTV
  • ZASADY KAMPANII SPOŁECZNYCH
  • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
  • BIP

PORTALE RADIA KIELCE

  • PODCASTY
  • FOLKRADIO
  • PROJEKT PRACA
  • ZOOM NA WIEŚ
  • CENTRUM EDUKACJI MEDIALNEJ
  • WIELKA LITERATURA W CYFROWYM ŚWIECIE
  • POLACY RATUJĄCYCH ŻYDÓW
logo300

Radio Kielce - największe radio w regionie świętokrzyskim.

ul. Radiowa 4, 25-317 Kielce

tel. 41 363 05 00

radio@radiokielce.pl

101,4 MHz Świętokrzyskie
90,4 MHz Kielce
100,0 MHz Włoszczowa
215,072 MHz / KANAŁ 10D

OBSERWUJ NASZE PROFILE

Copyright © Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Kielcach "Radio Kielce" S.A. 2025.
g-news logo
Brak wyników
Pokaż wszystko
  • REGION
    • ŚWIĘTOKRZYSKIE
    • KIELCE
    • BUSKO-ZDRÓJ
    • JĘDRZEJÓW
    • KAZIMIERZA WIELKA
    • KOŃSKIE
    • OPATÓW
    • OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
    • PIŃCZÓW
    • SANDOMIERZ
    • SKARŻYSKO-KAMIENNA
    • STARACHOWICE
    • STASZÓW
    • WŁOSZCZOWA
  • KRAJ / ŚWIAT
  • SPORT
    • WIADOMOŚCI SPORTOWE
    • KORONA KIELCE
    • INDUSTRIA KIELCE
  • KULTURA
    • AKTUALNOŚCI
    • INFORMATOR KULTURALNY
    • RECENZJE
  • CO NA DROGACH
  • ZDROWIE
  • MULTIMEDIA
    • ZDJĘCIA
    • GALERIA KUBALSKI & TASZŁOW
    • WIDEO
    • PODCASTY
  • POGODA
  • PORTALE RADIA KIELCE
    • CENTRUM EDUKACJI MEDIALNEJ
    • FOLK RADIO
    • PODCASTY
    • PROJEKT PRACA
    • WIELKA LITERATURA W CYFROWYM ŚWIECIE
    • ZOOM NA WIEŚ
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • AUDYCJE RADIA KIELCE
    • KONTAKT
    • DZIENNIKARZE
    • DZIAŁ PROMOCJI I MARKETINGU
    • STUDIO GRAM
    • HISTORIA POLSKIEGO RADIA KIELCE
    • WARUNKI KORZYSTANIA
    • REGULAMIN KONKURSÓW ANTENOWYCH
    • ZASADY KAMPANII SPOŁECZNYCH
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • ABONAMENT RTV
    • PROCEDURA ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH
    • BIP

Copyright © Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Kielcach "Radio Kielce" SA 2025.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Kontynuując przeglądanie wyrażasz zgodę na ich używanie. Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony Polityki prywatności.