Budowa obwodnicy Morawicy wkroczyła w kolejny etap. Na nowym odcinku drogi krajowej nr 73 układana jest już podbudowa przyszłej trasy.
Prace rozpoczęły się rok temu. Budowana trasa będzie prowadzić nowym śladem i będzie przedłużeniem dwujezdniowej drogi krajowej nr 73 z Kielc przez Bilczę do Morawicy. Na obwodnicy Morawicy powstaną dwie estakady, w tym najdłuższa na drogach krajowych w województwie świętokrzyskim, ok. półkilometrowa nad Czarną Nidą. Wybudowany zostanie także most nad potokiem Łabędziów, wiadukt nad drogą powiatową oraz podziemne przejście dla pieszych.
Przebieg nowej trasy, która pozwoli ominąć Morawicę jest już wyraźnie zauważalny. Widoczny jest zarys przebiegu nowej drogi. Małgorzata Pawelec-Buras, rzecznik kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że ogólne zaawansowanie prac wynosi 40 proc., a robót drogowych ponad 25 proc.
– Rozpoczął się właśnie kolejny etap prac. Rozpoczęły się roboty bitumiczne, czyli wykonywanie pierwszych odcinków podbudowy asfaltowej. Prace te poprzedzają układanie nawierzchni na przyszłej obwodnicy. Kontynuowane są natomiast prace ziemne, a równolegle budowane są mosty i estakady oraz przejście podziemne – mówi Małgorzata Pawelec-Buras.
Trasa pozwalająca ominąć Morawicę będzie miała ponad 4 km długości i przebiegać będzie nowym śladem. Obwodnica będzie kosztowała ponad 240 mln zł. Kierowcy nowym odcinkiem drogi krajowej nr 73 Kielce – Busko-Zdrój – Tarnów mają pojechać w drugiej połowie 2026 roku.