PLL LOT w lipcu br. przewiozły 1 mln 185 tys. 946 pasażerów; to najlepszy miesiąc w historii firmy – poinformowała w czwartek spółka. W ubiegłym miesiącu najwięcej osób podróżowało do Wilna, Londynu i Amsterdamu, a także do Toronto.
„Lipiec 2025 roku był kolejnym miesiącem rekordowych wyników operacyjnych Polskich Linii Lotniczych LOT”, najlepszy w 96-letniej działalności przewoźnika – przekazała firma w informacji prasowej. „W lipcu LOT obsłużył największą w historii firmy liczbę pasażerów, a samoloty spędziły w powietrzu rekordową liczbę godzin, pokonując jednocześnie najdłuższy dystans” – przekazano.
W ubiegłym miesiącu na pokładach LOT-u podróżowało 1 mln 185 tys. 946 osób; średnio przewoźnik wykonał ponad 350 lotów dziennie. Samoloty spędziły w powietrzu 25 tys. 623 godziny blokowe – gdyby wszystkie te godziny zsumować, oznacza to prawie 3 lata nieprzerwanego lotu. To o blisko 1 tys. godzin więcej niż w rekordowym lipcu 2019 r. Maszyny LOT-u w lipcu wykonały 15,5 mln kilometrów, czyli – dla porównania – ponad 400 okrążeń Ziemi po równiku albo 20 podróży w obie strony na Księżyc.
Prezes PLL LOT Michał Fijoł podkreślił, że rekordowy miesiąc to efekt m.in. strategii rozwoju spółki, opartej na modelu hubowym, który przynosi rezultaty. „Przed nami dalszy rozwój siatki połączeń oraz nowe samoloty, które wzmocnią flotę i pozwolą przewieźć jeszcze większą liczbę pasażerów” – zaznaczył Fijoł.
Wśród połączeń europejskich w lipcu największym zainteresowaniem pasażerów cieszyły się rejsy do Wilna, Londynu oraz Amsterdamu. Wśród połączeń dalekodystansowych najczęściej wybierano Toronto, Nowy Jork (JFK) oraz Chicago.
LOT w 2025 r. uruchomił m.in. połączenia z Krakowa do Paryża-Orly, z Warszawy do Salonik, Malty, Reykjaviku czy Lizbony. Jesienią tego roku samoloty narodowego przewoźnika polecą do Marrakeszu i Rovaniemi; kolejne trasy firma ma ogłosić jeszcze w tym roku.
Przewoźnik podkreślił, że zwiększając liczbę połączeń poprawia ofertę przesiadkową na Lotnisku Chopina. „Już dziś niemal 60 proc. pasażerów na pokładach PLL LOT to pasażerowie tranzytowi” – zauważyła spółka.
Dalszy wzrost liczby połączeń – jak podano – będzie możliwy dzięki pozyskaniu nowych samolotów. Pod koniec roku do Warszawy prosto z fabryki Boeinga w Seattle przyleci pierwszy z 13 zamówionych Boeingów 737 MAX 8. Maszyny te, obok zamówionych Airbusów A220, będą służyły realizacji przyjętej strategii na lata 2024–2028.
W czerwcu LOT przewiózł ponad 1,1 miliona pasażerów.
Polskie Linie Lotnicze LOT są 11. najstarszą linią lotniczą na świecie; działają od 1929 r. W ofercie LOT-u są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Indiach, Japonii i Korei Południowej. Firma obsługuje też bezpośrednie rejsy do wielu europejskich stolic. W ubiegłym roku linia przewiozła 10,7 mln pasażerów.
Z obecnie eksploatowanych przez PLL LOT samolotów część to boeingi: sześć B737-800 i 18 maszyn B737 w wersji MAX, a także 15 dreamlinerów – osiem w wersji B787-8 i siedem B787-9. W barwach polskiego przewoźnika lata też 47 embraerów E-Jet: pięć E170, 15 maszyn E175 (w tym dwa do dyspozycji rządu), osiem E190, 16 E195 oraz trzy E195-E257. Te ostatnie maszyny dołączyły do floty LOT w lipcu 2024 r.
W połowie czerwca LOT i Airbus podpisały w Paryżu umowę, zgodnie z którą Airbus dostarczy spółce samoloty typu A220. Zamówienie obejmuje dostawę 40 maszyn A220 w dwóch wersjach: -100 i -300 w latach 2027-2031, oraz opcję na prawo zakupu kolejnych 44 samolotów. LOT kupuje samoloty Airbusa po raz pierwszy w historii. Wartość całej umowy to ok. 9 mld dol.
Głównym akcjonariuszem PLL LOT jest Skarb Państwa, który ma 69,3 proc. udziałów, a drugim akcjonariuszem (30,7 proc.) jest Polska Grupa Lotnicza, należąca w 100 proc. do