Droga nie zostanie zwężona, a zatoki autobusowe, poza jednym wyjątkiem, pozostaną na swoim miejscu. Wiele wskazuje na to, że kieleckim urzędnikom udało się znaleźć rozwiązanie budzącego spore emocje problemu dróg rowerowych, jakie mają powstać przy ul. Massalskiego. Rozwiązaniem ma być nieznaczna zmiana w projekcie inwestycji, postulowana przez mieszkańców os. Ślichowice.
Jak informowaliśmy, sprawa dotyczy inwestycji związanej z powstaniem nowych dróg pieszo-rowerowych, będących częścią tzw. geologicznego szlaku rowerowego. Projekt od początku wzbudzał sprzeciwy lokalnej społeczności, która protestowała przeciwko planom miejscowego zwężenia jezdni.
O tym, że w temacie dróg rowerowych przy ul. Massalskiego pojawił się konsensus poinformował Karol Wilczyński. Przewodniczący rady miasta oraz radny z klubu Koalicji Obywatelskiej wyjaśnia, że w toku dyskusji, w której uczestniczyli urzędnicy, mieszkańcy osiedla Ślichowice oraz przedstawiciele spółdzielni Domator, udało się wypracować rozwiązanie zadowalające wszystkie strony.
– Przebieg ul. Massalskiego i jej szerokość nie zostaną zmienione na żadnym odcinku. Na swoim miejscu pozostaną także zatoki autobusowe. Wyjątek stanowi ostatnia, zlokalizowana przy pętli autobusowej. Z uwagi na jej niewielką odległość od jednego z bloków, mieszkańcy skarżyli się na duży hałas. Cieszy fakt, że istniejąca infrastruktura zostanie wzbogacona o ciąg pieszo-rowerowy – mówi.
Przypomnijmy, że pierwsza wersja projektu zakładała likwidację zatok autobusowych i wytyczenie w ich miejscu drogi dla jednośladów. Drogowcy po protestach, o których informowaliśmy w ramach programu Interwencja realizowanego wspólnie z TVP3 Kielce, odstąpili od tego pomysłu. Jednak inwestycja nadal przewidywała miejscowe zwężenie jezdni przy kiosku usługowym, usytuowanym w rejonie skrzyżowania ulic Massalskiego i Hercyńskiej.
– Udało się dojść do porozumienia z przedsiębiorcą, który w zlokalizowanym przy ul. Massalskiego kiosku prowadzi punkt usługowo-handlowy. Po kolejnych rozmowach, specjaliści z Miejskiego Zarządu Dróg zadeklarowali wykonanie korekty planowanej trasy rowerowej, która docelowo ma być prosta, bez zakrętów – tłumaczy Karol Wilczyński.
Realizacja inwestycji, zgodnie z zapowiedziami drogowców ma rozpocząć się w przyszłym roku.