sobota, 8 listopada 2025
101,4 MHz | 90,4 Kielce | 100,00 MHz Włoszczowa  dab logo M10D 215,072 MHz                    Zadzwoń do studia 41 200 20 20          
Brak wyników
Pokaż wszystko
Radio Kielce
  • REGION
    • ŚWIĘTOKRZYSKIE
    • KIELCE
    • BUSKO-ZDRÓJ
    • JĘDRZEJÓW
    • KAZIMIERZA WIELKA
    • KOŃSKIE
    • OPATÓW
    • OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
    • PIŃCZÓW
    • SANDOMIERZ
    • SKARŻYSKO-KAMIENNA
    • STARACHOWICE
    • STASZÓW
    • WŁOSZCZOWA
  • KRAJ / ŚWIAT
  • SPORT
    • WIADOMOŚCI SPORTOWE
    • KORONA KIELCE
    • INDUSTRIA KIELCE
  • KULTURA
    • AKTUALNOŚCI
    • INFORMATOR KULTURALNY
    • RECENZJE
  • CO NA DROGACH
  • ZDROWIE
  • MULTIMEDIA
    • ZDJĘCIA
    • GALERIA KUBALSKI & TASZŁOW
    • WIDEO
    • PODCASTY
  • POGODA
  • PORTALE RADIA KIELCE
    • CENTRUM EDUKACJI MEDIALNEJ
    • FOLK RADIO
    • PODCASTY
    • PROJEKT PRACA
    • WIELKA LITERATURA W CYFROWYM ŚWIECIE
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • AUDYCJE RADIA KIELCE
    • KONTAKT
    • DZIENNIKARZE
    • DZIAŁ PROMOCJI I MARKETINGU
    • STUDIO GRAM
    • HISTORIA POLSKIEGO RADIA KIELCE
    • WARUNKI KORZYSTANIA
    • REGULAMIN KONKURSÓW ANTENOWYCH
    • ZASADY KAMPANII SPOŁECZNYCH
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • ABONAMENT RTV
    • PROCEDURA ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH
    • BIP
Radio Kielce
  • REGION
    • ŚWIĘTOKRZYSKIE
    • KIELCE
    • BUSKO-ZDRÓJ
    • JĘDRZEJÓW
    • KAZIMIERZA WIELKA
    • KOŃSKIE
    • OPATÓW
    • OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
    • PIŃCZÓW
    • SANDOMIERZ
    • SKARŻYSKO-KAMIENNA
    • STARACHOWICE
    • STASZÓW
    • WŁOSZCZOWA
  • KRAJ / ŚWIAT
  • SPORT
    • WIADOMOŚCI SPORTOWE
    • KORONA KIELCE
    • INDUSTRIA KIELCE
  • KULTURA
    • AKTUALNOŚCI
    • INFORMATOR KULTURALNY
    • RECENZJE
  • CO NA DROGACH
  • ZDROWIE
  • MULTIMEDIA
    • ZDJĘCIA
    • GALERIA KUBALSKI & TASZŁOW
    • WIDEO
    • PODCASTY
  • POGODA
  • PORTALE RADIA KIELCE
    • CENTRUM EDUKACJI MEDIALNEJ
    • FOLK RADIO
    • PODCASTY
    • PROJEKT PRACA
    • WIELKA LITERATURA W CYFROWYM ŚWIECIE
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • AUDYCJE RADIA KIELCE
    • KONTAKT
    • DZIENNIKARZE
    • DZIAŁ PROMOCJI I MARKETINGU
    • STUDIO GRAM
    • HISTORIA POLSKIEGO RADIA KIELCE
    • WARUNKI KORZYSTANIA
    • REGULAMIN KONKURSÓW ANTENOWYCH
    • ZASADY KAMPANII SPOŁECZNYCH
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • ABONAMENT RTV
    • PROCEDURA ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH
    • BIP
Brak wyników
Pokaż wszystko
Radio Kielce

Polacy najczęściej korzystają z internetu, żeby zrobić zakupy

PAP
2025-11-08 09:41
2 min. czytania
A A
Polacy najczęściej korzystają z internetu, żeby zrobić zakupy

Fot. Radio Kielce

Udostępnij na FacebookUdostępnij na TwitterEmail

Czytaj również

08.12.2024. Ciekoty. Jarmark bożonarodzeniowy / Fot. Wiktor Taszłow - Radio Kielce

Niemal co trzeci Polak robi zakupy na Boże Narodzenie już w listopadzie

2025-11-05
Platformy społecznościowe są głównym miejscem seksualnego krzywdzenia dzieci

Czy w Internecie wszystko wolno?

2025-09-26

Zrobienie zakupów online to najczęstszy powód, dla którego Polacy chcą korzystać z internetu – wynika z badania „Internet marzeń”. Najmniej ankietowanych wskazało, że ich główną aktywnością jest wyrażanie siebie w mediach społecznościowych.

Dla ponad połowy Polaków (53 proc.) możliwość robienia zakupów online jest najważniejszym powodem korzystania z internetu – wynika z badania przeprowadzonego dla sieci World. Kolejne miejsca zajęły: dostęp do aktualnych wiadomości (47 proc.) oraz korzystanie z narzędzi przydatnych do organizacji codziennego życia, takich jak bankowość internetowa i kalendarze (43 proc.). Jak podkreślili autorzy badania w informacji prasowej, dla Polaków najważniejsze są więc praktyczne zastosowania internetu.39 proc. badanych wskazało, że liczy się dla nich możliwość komunikacji z rodziną i przyjaciółmi, a także dostęp do rozrywki, czyli filmów, muzyki, gier i mediów społecznościowych. Dla 17 proc. najważniejsza jest możliwość pracy zdalnej, a dla 14 proc. – dostęp do edukacji i szkoleń online. Listę zamyka możliwość interakcji z różnymi społecznościami i grupami (13 proc.) oraz wyrażanie siebie za pośrednictwem mediów społecznościowych (10 proc.).

Najmniej zastrzeżeń Polacy mają do działania w Internecie narzędzi codziennego użytku, jak banki i kalendarze – 71 proc. Polaków oceniło je pozytywnie. Komunikacja z rodziną i przyjaciółmi działa dobrze lub bardzo dobrze według 69 proc. respondentów, a zakupy online – według 66 proc. W przypadku e-commerce Polacy wskazywali, że najbardziej przeszkadzają im nieprawdziwe opinie: zarówno te pozytywne, fałszowane przez nieuczciwych sprzedawców, jak i negatywne, publikowane przez konkurencję.

„W polskim Internecie już około 40 proc. internautów zetknęło się z fałszywymi recenzjami dotyczącymi produktów i usług, co może w przyszłości wpływać na zaufanie do całej branży. Coraz częściej dostrzegamy także aktywność zautomatyzowanych systemów wykupujących np. bilety na koncerty czy limitowane serie odzieży. Rozwiązaniem obu tych problemów może być wdrażanie przez platformy i sklepy internetowe technologii proof-of-human, która pozwala na dokonanie zakupu czy napisanie opinii tylko prawdziwym ludziom” – wskazał w informacji prasowej Karol Chilimoniuk z sieci World.

Na kolejnych miejscach znalazły się: rozrywka internetowa (64 proc. pozytywnych ocen) oraz funkcjonowanie mediów społecznościowych (53 proc.). Praca i edukacja zdalna działa prawidłowo według 46 proc. Polaków. Co trzecia osoba wskazała, że pozytywnie ocenia dostępność i inkluzywnowść usług online, czyli dostosowanie ich np. do osób z niepełnosprawnościami (34 proc.).

Najsłabiej ze wszystkich funkcji internetu Polacy oceniali jakość i wiarygodność informacji (27 proc. pozytywnych ocen). 28 proc. badanych wskazało, że ten obszar wymaga pilnej poprawy, np. przez zapobieganie fałszywym informacjom.

Badanie „Internet marzeń” zostało zrealizowane w październiku br. przez agencję SW Research na zlecenie sieci World metodą wywiadów online (CAWI). Badanie przeprowadzono na grupie 1020 dorosłych Polaków.

Sieć World to projekt pierwotnie opracowany przez Sama Altmana, Maxa Novendsterna i Alexa Blanię; ma na celu potwierdzenie ludzkiej tożsamości oraz łączenie ludzi w erze sztucznej inteligencji.

BEZ CZADU, BEZ DYMU, BEZ RYZYKA. CZUJKI RATUJĄ ŻYCIE

Tagi: zakupyInternet

CZYTAJ RÓWNIEŻ

08.12.2024. Ciekoty. Jarmark bożonarodzeniowy / Fot. Wiktor Taszłow - Radio Kielce

Niemal co trzeci Polak robi zakupy na Boże Narodzenie już w listopadzie

2025-11-05
Platformy społecznościowe są głównym miejscem seksualnego krzywdzenia dzieci

Czy w Internecie wszystko wolno?

2025-09-26
Hejt i dezinformacja. Resort cyfryzacji wypowiada im wojnę

Hejt i dezinformacja. Resort cyfryzacji wypowiada im wojnę

2025-09-17
09.09.2025. Kielce. WDK. Konferencja „Niebezpieczne wzorce internetowe wśród młodzieży szkolnej. Przejawy patologicznych zachowań w mediach społecznościowych” / Fot. Jarosław Kubalski - Radio Kielce
ZDJĘCIA

Uzależnieni od wirtualnego świata

2025-09-09
Polacy najczęściej korzystają z internetu, żeby zrobić zakupy

Niebezpieczna internetowa „zabawa” zbiera żniwo

2025-09-02
Polacy najczęściej korzystają z internetu, żeby zrobić zakupy

Co czwarty konsument rezygnuje z zakupu, jeżeli transakcja trwa zbyt długo

2025-08-22
Emerytowany oficer CBŚP o trendzie „Jezus”: niebezpieczny i śmiercionośny

Emerytowany oficer CBŚP o trendzie „Jezus”: niebezpieczny i śmiercionośny

2025-07-28
Uczniowie kilkunastu szkół otrzymają dodatkowe wsparcie psychologiczne

13. edycja projektu „Szybuj bezpiecznie w internetowej chmurze”

2025-06-13
folkradio.pl

KRAJ

Polacy najczęściej korzystają z internetu, żeby zrobić zakupy

„Elektryki” do Morskiego Oka kończą kursowanie

Sejm uchylił immunitet Zbigniewowi Ziobrze i wyraził zgodę na jego zatrzymanie i areszt

Duże zainteresowanie turystów Tatrami na długi listopadowy weekend

Ceny energii spadną o 33 proc.?

Afera CPK. Minister zawiadamia prokuraturę

ZUS ostrzega przed oszustami

Mieszkania i grunty sprzedają się coraz drożej

Komisja za uchyleniem immunitetu Ziobrze

Powstanie Narodowe Biuro Śledcze

AKTUALNOŚCI

  • ŚWIĘTOKRZYSKIE
  • KRAJ / ŚWIAT
  • SPORT
  • KULTURA
  • ZDROWIE
  • CO NA DROGACH
  • STREFA MUNDURU
  • GALERIE ZDJĘĆ
  • WIDEO
  • POGODA

WIADOMOŚCI LOKALNE

  • KIELCE
  • BUSKO-ZDRÓJ
  • JĘDRZEJÓW
  • KAZIMIERZA-WIELKA
  • KOŃSKIE
  • OPATÓW
  • OSTROWIEC-ŚWIĘTOKRZYSKI
  • PIŃCZÓW
  • SANDOMIERZ
  • SKARŻYSKO-KAMIENNA
  • STARACHOWICE
  • STASZÓW
  • WŁOSZCZOWA

RADIO KIELCE

  • KONTAKT
  • DZIENNIKARZE
  • DZIAŁ PROMOCJI I MARKETINGU
  • RAMÓWKA
  • STUDIO GRAM
  • HISTORIA POLSKIEGO RADIA KIELCE
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • ABONAMENT RTV
  • ZASADY KAMPANII SPOŁECZNYCH
  • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
  • PATRONATY
  • BIP

PORTALE RADIA KIELCE

  • CENTRUM EDUKACJI MEDIALNEJ
  • FOLK RADIO
  • PODCASTY
  • POLACY RATUJĄCYCH ŻYDÓW
  • PROJEKT PRACA
  • WIELKA LITERATURA W CYFROWYM ŚWIECIE
logo300

Radio Kielce - największe radio w regionie świętokrzyskim.

ul. Radiowa 4, 25-317 Kielce

tel. 41 363 05 00

radio@radiokielce.pl

101,4 MHz Świętokrzyskie
90,4 MHz Kielce
100,0 MHz Włoszczowa
215,072 MHz / KANAŁ 10D

OBSERWUJ NASZE PROFILE

Copyright © Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Kielcach "Radio Kielce" S.A. 2025.
g-news logo
Brak wyników
Pokaż wszystko
  • REGION
    • ŚWIĘTOKRZYSKIE
    • KIELCE
    • BUSKO-ZDRÓJ
    • JĘDRZEJÓW
    • KAZIMIERZA WIELKA
    • KOŃSKIE
    • OPATÓW
    • OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
    • PIŃCZÓW
    • SANDOMIERZ
    • SKARŻYSKO-KAMIENNA
    • STARACHOWICE
    • STASZÓW
    • WŁOSZCZOWA
  • KRAJ / ŚWIAT
  • SPORT
    • WIADOMOŚCI SPORTOWE
    • KORONA KIELCE
    • INDUSTRIA KIELCE
  • KULTURA
    • AKTUALNOŚCI
    • INFORMATOR KULTURALNY
    • RECENZJE
  • CO NA DROGACH
  • ZDROWIE
  • MULTIMEDIA
    • ZDJĘCIA
    • GALERIA KUBALSKI & TASZŁOW
    • WIDEO
    • PODCASTY
  • POGODA
  • PORTALE RADIA KIELCE
    • CENTRUM EDUKACJI MEDIALNEJ
    • FOLK RADIO
    • PODCASTY
    • PROJEKT PRACA
    • WIELKA LITERATURA W CYFROWYM ŚWIECIE
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • AUDYCJE RADIA KIELCE
    • KONTAKT
    • DZIENNIKARZE
    • DZIAŁ PROMOCJI I MARKETINGU
    • STUDIO GRAM
    • HISTORIA POLSKIEGO RADIA KIELCE
    • WARUNKI KORZYSTANIA
    • REGULAMIN KONKURSÓW ANTENOWYCH
    • ZASADY KAMPANII SPOŁECZNYCH
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • ABONAMENT RTV
    • PROCEDURA ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH
    • BIP

Copyright © Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Kielcach "Radio Kielce" SA 2025.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Kontynuując przeglądanie wyrażasz zgodę na ich używanie. Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony Polityki prywatności.