Ponad 40 wystawców weźmie udział w czwartej edycji targów sztuki „Hurty & Detale”. Wydarzenie odbędzie się w dniach 6-7 grudnia, w Instytucie Dizajnu w Kielcach.
Jakub Święcicki, dyrektor artystyczny Instytutu Dizajnu podkreśla, że to największa z dotychczasowych odsłon tej imprezy.
– Będą 43 stosika, ale niektóre osoby połączyły się w duety, więc będziemy prezentować około 50 wystawców. Będzie można u nas kupić idealne prezenty na święta, od tkanin przez ceramikę, meble, akcesoria domowe po biżuterię. Bardzo nas to cieszy, ponieważ pierwsza edycja zgromadziła około 20 marek, a teraz udało nam się tę liczbę podwoić. Cieszymy się, że ta impreza tak się rozrasta, i że tysiące kielczan nas odwiedzają w czasie jej trwania – mówi.
Wydarzenie skupia twórców szeroko rozumianej sztuki użytkowej. Organizatorzy kładą szczególny nacisk na prace osób różnej narodowości, tworzących w Polsce, zwłaszcza w województwie świętokrzyskim. Aleksandra Banaś z Instytutu Dizajnu przyznaje, że tegoroczni wystawcy są z różnych części kraju.
– Są to m.in. osoby, które pochodzą z województwa świętokrzyskiego. To nie są duże firmy. Swoje rzeczy produkują najczęściej od początku do końca, sprawują pieczę nad tym, jak wygląda proces tworzenia, kładą nacisk na jakość wykonania. Na to mocno stawialiśmy, wybierając wystawców na nasze targi. Bardzo się cieszymy, że prócz twórców lokalnych, z Kielc i regionu, na udział w wydarzeniu decydują się także marki i pracownie z innych ośrodków, np. z Warszawy, Krakowa, Zakopanego, czy Wrocławia, więc możemy powiedzieć, że stanowimy konkurencję dla innych targów, bo decydują się do nas przyjechać. Cieszymy się, że część wystawców z Polski, kiedy przyjechała do nas raz, to potem wraca na kolejne edycje. Ale powodem do radości jest też to, że co roku pojawiają się nowe osoby i nowe nazwiska – tłumaczy.

Będzie więc w czym wybierać. Jednak na te targi będzie można przyjść także po wiedzę. Jak mówi Jakub Święcicki, targom będzie towarzyszył wernisaż wystawy autorstwa Katarzyny Szewczyk w Czytelni Instytutu Dizajnu.
– Na otwarcie tej wystawy i na otwarcie targów będą specjalne warsztaty brandingowe, na których będzie można się nauczyć, jak projektować i kreować własną markę. To dla nas ważne, żeby sieciować wystawców, ale też ich edukować – podkreśla.
Udział w warsztatach jest bezpłatny, ale liczba miejsc ograniczana. Zapisy rozpoczną się we wtorek, 2 grudnia, o godz. 10.00. Szczegóły w mediach elektronicznych Instytutu Dizajnu.
A jeśli ktoś przyjdzie na targi i zgłodnieje, będzie mógł skorzystać z oferty w strefie gastronomicznej. Ponadto przez dwa dni o muzyczny klimat będzie dbał didżej.
Targi w sobotę i w niedzielę odbędą się w godz. 10-17. Wstęp jest bezpłatny.















