Kampania „Moc Polskich Warzyw” z sukcesami realizuje kolejne działania zachęcające do prowadzenia zdrowego trybu życia i zbilansowanej diety, opartej oczywiście na polskich warzywach. Właśnie powstał cykl filmów przybliżających konsumentom proces uprawy oraz pracę rodzimych producentów.
Nowo powstałe produkcje filmowe w formie interesujących kilkuminutowych reportaży pokazują codzienną pracę rolników, wartości, którymi się kierują oraz, bez tajemnic, pokazują proces uprawy na różnych etapach. W ramach cyklu konsumenci poznają tajniki produkcji pomidorów, papryki, cukinii, bakłażana, pieczarek, czosnku, kapusty, kalafiora i innych – w zasadzie wszystkich najpopularniejszych krajowych warzyw. Filmy wyróżniają się niespotykaną w podobnych produkcjach jakością zdjęć oraz dopracowaną warstwą merytoryczną.
– Jednym z celów kampanii informacyjno-promocyjnych realizowanych z Funduszy promocji owoców i warzyw, do których należy projekt „Moc Polskich Warzyw” jest przekonywanie konsumentów do jakości krajowych produktów rolnych. Doszliśmy do wniosku, że watro pokazać Polakom skąd się biorą dostępne w sklepach polskie warzywa, w jaki sposób powstają i kto za to odpowiada. Bo za każdym warzywem stoi człowiek – mówi Mirosław Łuska, prezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP – organizacji koordynującej projekt.
– Często przez brak dostatecznej wiedzy lub świadomości nie dokonujemy właściwych wyborów konsumenckich. Zależy nam, grupom producenckim, żeby Polacy odżywiali się zdrowo, a swoją dietę opierali na krajowych warzywach, które są dla nas najbardziej odpowiednie, zdrowe i zwyczajnie pyszne. Pamiętajmy, że zimą mamy dostęp do wielu świeżych polskich warzyw, np. kapusty, marchwi, czosnku, a także grzybów – pieczarek czy boczniaków. Polskie warzywa sezonowe są dostępne również w formie przetworów i mrożonek – dodaje Mirosław Łuska.
Artykuł powstał w ramach kampanii „Moc Polskich Warzyw” powstałej z inicjatywy Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej. Obok ZPPRP, które koordynuje program, udział w projekcie biorą również: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami, Stowarzyszenie Malinowy Król, Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych oraz Stowarzyszenie Czosnek Galicyjski. Kampania jest finansowana ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.