Budynek Urzędu Gminy w Solcu-Zdroju będzie cieplejszy i bardziej przyjazny dla osób niepełnosprawnych. Trwają prace związane z ociepleniem obiektu, montowana jest też winda, która umożliwi dostęp do wyższych pięter osobom jeżdżącym na wózkach i mającym problem z poruszaniem się.
Piotr Kalita, zastępca wójta podkreśla, że inwestycja obejmuje wymianę m.in. stolarki okiennej, drzwiowej, oświetlenia na energooszczędne oraz instalacji centralnego ogrzewania. W skład prac wchodzi także docieplenie ścian, montaż ogniw fotowoltaicznych i wykonanie instalacji wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła.
– Prace obejmą również wnętrze budynku. Roboty związane z termomodernizacją urzędu wiążą się z mocną ingerencją w ściany, podłogi czy sufity. Budynek pochodzi z lat 70. XX w, dlatego wymieniona zostanie również instalacja elektryczna, która jest w złym stanie technicznym – zapowiada zastępca wójta.
Budynek urzędu to jeden z pięciu obiektów na terenie gminy, które wchodzą w skład dużego i kosztownego projektu związanego z termomodernizacją. Równocześnie trwają prace w szkołach w Kikowie, Zborowie, Wełninie i Solcu-Zdroju. Piotr Kalita dodaje, że zakres prac jest podobny. Obejmuje m.in.: modernizację instalacji grzewczej, montaż ogniw fotowoltaicznych, wykonanie docieplenia obiektu i instalacji wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła.
– Liczymy, że inwestycja pozwoli zmniejszyć rachunki za energię, a także ilość emitowanych do atmosfery gazów cieplarnianych oraz innych substancji szkodliwych. Planowane zakończenie zadań to czerwiec tego roku – dodaje.
Koszt modernizacji urzędu wynosi ok. 2 mln. zł. Całkowity koszt projektu to 7,5 mln zł, z czego dofinansowanie unijne stanowi 95 proc. kosztów kwalifikowanych. Z kolei koszt zakupu i zamontowania windy to ponad pół miliona złotych.