Ankieterzy Narodowego Funduszu Zdrowia od wtorku (26 października) będą dzwonić do osób, które ostatnio przebywały w szpitalu. Pacjenci proszeni będą o odpowiedź na 9 pytań dotyczących okresu swojej hospitalizacji. Celem jest poprawa jakości świadczeń.
Beata Szczepanek, rzecznik świętokrzyskiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia informuje, że ankieta powstała, by poznać opinie pacjentów m.in. na temat ich traktowania, komunikacji i wyżywienia.
– Ankieterzy będą pytać m.in. o to, czy zespół medyczny był zaangażowany w leczenie, w uśmierzanie bólu, jaka była jakość wyżywienia oraz czy komunikacja na drodze pacjent – personel była zrozumiała. Zapytają także, czy zespół medyczny zapewniał wsparcie emocjonalne, czy otoczenie było czyste oraz czy w nocy była cisza – wylicza rzecznik.
Beata Szczepanek podkreśla, że ankieta jest anonimowa i pacjent nie będzie podawać swoich danych osobowych, takich jak imię, nazwisko, numer PESEL, czy to z jakiego powodu przebywał w szpitalu.
– Ankieterzy, którzy mają umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia będą znali wyłącznie numer telefonu i płeć pacjenta. Będą również wiedzieli, w którym szpitalu był hospitalizowany. Ankieterzy na pewno nie będą znali danych wrażliwych, czyli m.in. imienia i nazwiska osoby, do której dzwonią, jego wieku, czy stanu zdrowia. Nie mają też prawa o nie pytać – zastrzegła Beata Szczepanek.
W razie wątpliwości, pacjenci mogą potwierdzić tożsamość ankieterów pod numerem telefonu 800 190 590.