Remont peronu nr 2 to kolejny element dużej kolejowej inwestycji w Skarżysku-Kamiennej. W trakcie budowy przejścia podziemnego równocześnie modernizowane są inne elementy infrastruktury, które mają być ułatwieniem dla pasażerów, w tym peronów. Tunel będzie przebiegał pod 14. torami i będzie dostosowany do wszelkich wymogów unijnych.
– Perony będą wyższe, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Ustawione zostaną nowe wiaty, pojawią się gazony też z kwiatami i nowe gabloty z informacją o rozkładach jazdy. Wcześniej wyremontowane zostały dwa inne perony – informuje Izabela Miernikiewicz z biura prasowego PKP PLK. – Rozpoczął się już demontaż starego peronu. Na czas przebudowy przygotowano tymczasowe dojście do stacji – tłumaczy.
– Węzeł w Skarżysku-Kamiennej ma duże znaczenie dla sprawnej komunikacji kolejowej. Dlatego jestem przekonany, że realizowaną inwestycję, finansowaną z Krajowego Programu Kolejowego, docenią nie tylko podróżni, ale również mieszkańcy miasta, dla których będzie to dużym ułatwieniem – mówił wiceminister Andrzej Bittel podczas podpisywania umowy z wykonawcą na przebudowę peronu 2.
– Skarżysko-Kamienna jest jednym z najważniejszych punktów komunikacji kolejowej w województwie i kraju – podkreślał senator Jarosław Rusiecki. – Gruntownie został odnowiony zabytkowy dworzec, a w ramach modernizacji linii kolejowej nr 25 postępują prace przy remoncie pozostałej infrastruktury kolejowej. Cieszę się, że do odnowionych, wygodnych i bezpiecznych peronów dołączy kolejny.
Prace mają kosztować 4,2 mln zł, potrwają do przyszłego roku.