Dwa nowe perony w końcu zostały oddane do użytku. PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły pierwszy etap przebudowy dworca Kraków-Płaszów. Pasażerowie mogą już korzystać z części nowoczesnej stacji kolejowej.
– Pasażerowie mogą korzystać z dwóch nowych 400-metrowych peronów, zadaszonych, wyposażonych w ławki. Można do nich dojść przejściem podziemnym. Docelowo będą wyposażone w system informacji pasażerskiej oraz windy. To jeszcze przed nami – mówi Mateusz Wanat, dyrektor regionu PKP PLK.
Finalnie w tym miejscu mają zostać przebudowane 82 rozjazdy.
– Co najważniejsze, będzie wgrana nowa aplikacja sterowanie ruchem kolejowym. To przede wszystkim poprawi bezpieczeństwo prowadzenia ruchu i sam proces realizacji tego ruchu, ponieważ po uruchomieniu aplikacji pociąg ze stacji Kraków-Płaszów będzie mógł odjeżdżać co trzy minuty – wyjaśnia Wanat.
– Pomiędzy tymi stacjami dobudowany jest dodatkowy tor dla pociągów dalekobieżnych, ale również modernizujemy wszystkie elementy infrastruktury na stacji w Bieżanowie. Wykonawcy przystąpią do przebudowy torów na rozgałęzieniu w miejscu, gdzie pociągi jadące od Krakowa Głównego skręcają w kierunku Wieliczki – mówi Hamarnik.