Do jutra (9 września) wyleją ok. 3,5 tys. ton betonu. Trwa betonowanie najdłuższego, mającego 116 metrów długości, przęsła nowego mostu kolejowego nad Wisłą w Krakowie.
Zamiast jednego starego – zdemontowanego już – mostu łączącego Grzegórzki z Zabłociem powstają trzy nowe, które mają pomieścić cztery tory oraz kładkę pieszo-rowerową. Pierwszy most jest gotowy, trwają prace nad drugą i trzecią przeprawą dla pociągów. Skomplikowana operacja wylewania betonu rozpoczęła się o godzinie 5 rano i potrwa 24 godziny.
– To jest, myślę, jeden z ważniejszych momentów budowy środkowej przeprawy, a sama środkowa przeprawa jest bardzo ważna w kontekście w ogóle prowadzenia ruchu pociągów przez cały Kraków. Po zabetonowaniu wykonawcy będą mogli przystąpić do budowy łuku samej konstrukcji tego mostu, a później ostatniego przęsła, które jest nad ulicą Zabłocie no i do prac wykończeniowych przy moście – mówi Piotr Hamarnik z PKP Polskich Linii Kolejowych.
Pociągi pojadą po czterech torach, kiedy zostanie ukończony trzeci most oraz estakady na krakowskich Grzegórzkach wraz z wyremontowanym zabytkowym wiaduktem kolejowym. To powinno się stać na przełomie 2022 i 2023 roku.