Nie można skontaktować się z infolinią Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach – skarży się słuchacz, który zadzwonił na nasz Telefon Interwencyjny. Przy każdej próbie połączenia, po odczekaniu kilkunastu minut, telefon zostaje automatycznie rozłączony.
– Ostatnio doszło do sytuacji, w której, mimo że byłem pierwszy w kolejce oczekujących, usłyszałem komunikat „oczekiwanie na połączenie może ulec wydłużeniu w związku z tym prosimy zadzwonić później”, po czym zostałem rozłączony – opowiada słuchacz.
Nasze próby połączenia z funduszem potwierdziły słowa słuchacza.
Ryszard Gliwiński prezes funduszu przyznaje, że zna problem.
– Miesięcznie otrzymujemy od kilku do kilkunastu tys. telefonów. Dlatego centralka niejednokrotnie przerzuca połączenia. Infolinię stale obsługują 2-3 osoby. W ciągu miesiąca mamy nawet 13 tys. połączeń, a nie możemy wymuszać na dzwoniących do nas, by rozmowy trwały krótko. Załatwienie niektórych spraw zajmuje niekiedy kilkadziesiąt minut – tłumaczy prezes.
Ryszard Gliwiński radzi, aby korzystać z innych form kontaktu. Jedną z nich jest telefon do konsultantów w gminach.
– Stale przybywa gminnych punktów obsługi programu „Czyste Powietrze”. Można się z nimi skontaktować w celu uzyskania informacji lub załatwienia sprawy związanej z programem. Funkcjonuje także ogólnopolska infolinia, na którą także można dzwonić i gdzie również możliwe jest zdobycie odpowiedzi na kierowane do nas pytania – dodaje.
Innym rozwiązaniem jest zgłoszenie zapytania doradcy energetycznemu mailowo, a jak zapewnia Ryszard Gliwiński na każdy mail udzielana jest odpowiedź.
Lista gminnych punktów obsługi programu „Czyste Powietrze”.
Dane kontaktowe pod którymi można uzyskać informacje na temat programu „Czyste Powietrze”.
Ogólnopolska infolinia programu „Czyste Powietrze” – tel. 22 340 40 80
Informacja na temat złożonych wniosków programu „Czyste Powietrze” – tel. 41 333 59 16, email: czystepowietrze@wfos.com.pl