Panorama Sandomierza na tysiącach słoiczków Nutelli dostępnych na terenie całego kraju – to jeden z najnowszych elementów promujących miasto, wypracowany przez urząd miasta wspólnie z Miejskim Ośrodkiem Sportu i Rekreacji.
Jak informuje Katarzyna Knap-Sawicka, kierownik referatu kultury, promocji, turystyki i sportu w sandomierskim magistracie, organizatorzy tej ogólnopolskiej kampanii sami zgłosili się do Sandomierza z taką propozycją. Promocja nie obciąża miasta. Słoiki wypełnione znaną czekoladą z etykietą sandomierską pojawią się na rynku w ilości od 70 do 90 tys. sztuk.
– To jest ciekawy, alternatywny sposób na promocję miasta, mamy nadzieję, że wraz z tymi słodkościami ludzie zabiorą kawałek Sandomierza do siebie, będą o nim pamiętać i ponownie odwiedzać – stwierdziła kierownik Katarzyna Knap-Sawicka.
2 sierpnia na nadwiślańskim bulwarze stanie specjalna instalacja Nutelli, przy której będzie można sfotografować się na tle sandomierskich zabytków. Na instalacji widoczny będzie kod QR, po jego zeskanowaniu dostępny będzie przewodnik po Sandomierzu w formie filmu, który nakręci firma.
Sandomierz znalazł się w gronie 16 różnych miejsc z terenu całej Polski, które promowane będą na słodkim przysmaku. Wśród nich jest m.in. Sopot, Hel i Kazimierz Dolny.
To nie jedyny, nowy sposób na to, aby Sandomierzowi nadać jeszcze większego rozgłosu. Na początku sierpnia pojawi się on w aplikacji Google Street View. Będą tam panoramiczne zdjęcia Sandomierza wykonane z lotu ptaka.
– Pokazana jest przestrzeń Sandomierza niebywałej jakości, ze szczegółami, do których możemy wirtualnie podejść i zobaczyć je z bliska. Znajdzie się tam zarówno stare miasto, jak i boczne uliczki oraz tereny rekreacyjne m.in. nadwiślański bulwar i Park Piszczele – powiedział Sebastian Słodownik z Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji.
Aplikacja zostanie wykorzystana na stronie internetowej miasta, gdzie będzie prezentowana mapa spacerów tematycznych.