Kielce przeznaczą 250 tys. zł na organizację gali kabaretowej na zakończenie wakacji. Impreza, organizowana przez telewizję Polsat w amfiteatrze na Kadzielni potrwa trzy dni i będzie transmitowana na ogólnopolskiej antenie.
Jak mówi Tomasz Porębski, rzecznik prezydenta Kielc, w zamian za przekazaną kwotę, organizator wyprodukuje m.in. zwiastuny prezentujące charakterystyczne miejsca Kielc. We wszystkich materiałach dotyczących festiwalu prezentowany będzie herb Kielc, a prowadzący imprezę będą przekazywać pozytywne informacje o mieście, w liczbie określonej w umowie. W przerwach występu, prezentowane będą filmowe materiały promocyjne miasta.
Miejski radny Marcin Stępniewski z klubu Prawa i Sprawiedliwości pozytywnie ocenia tę formę promocji miasta.
– Ten wydatek, w mojej ocenie, przysłuży się promocji miasta, ponieważ nasz region będzie reklamowany w ogólnopolskim kanale o bardzo dużej publiczności i w godzinach największej oglądalności – mówi.
Jest jednak zaniepokojony wydatkami na artykuły sponsorowane, zamieszczone w gazetach należących do grup: Polska Press oraz Agora.
– W obecnej, kiepskiej sytuacji finansowej Kielc, o której przy każdej okazji i na każdej sesji wspomina władza miasta, trzeba się zastanowić, czy miasto powinno wydawać tak duże pieniądze na promocję w innych mediach. Tylko w 2019 i 2020 roku, na ogłoszenia i artykuły sponsorowane w Polska Press, miasto wydało około 300 tys. zł. Również w Agorze, na podobną reklamę, zostało wydane 100 tys. zł. Należy zadać pytanie, czy tego typu wydatki są tak potrzebne, w takiej sytuacji finansowej, w jakiej znajduje się miasto – mówi Marcin Stępniewski.
Anna Kibortt, wiceprzewodnicząca rady miasta Kielce z klubu Wspólne Kielce, uważa, że warto inwestować w promocję miasta, nawet jeśli efekty nie będą widoczne od razu.
– Jeżeli będzie to reklama telewizyjna, ze spotami promującymi, to wydaje się, że to nie jest jakaś przesadzona kwota, za trzydniową promocję. Mam nadzieję, że wykorzystamy te możliwości, które będzie nam dawać ta reklama i pokażemy miasto w ciekawej perspektywie. Na pewno dobrze zaplanowana i przygotowana promocja będzie przynosić efekty. Może nie będą one widoczne od razu, ale ktoś z pewnością usłyszy o Kielcach i w przyszłości te tereny odwiedzi. Tak że, ja zawsze uważam, że należy się promować – wyjaśnia Anna Kibortt.
Świętokrzyska Gala Kabaretowa rozpocznie się 29 sierpnia o godzinie 19.45, w kieleckim Amfiteatrze Kadzielnia.