Mieszkańcy Olsztyna po wakacjach będą otrzymywać SMS-em albo mailem informację o zaległościach oraz zbliżających się terminach płatności podatków i opłat. Chodzi o podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek leśny, podatek od środków transportu oraz opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Uruchomienie usługi powiadomień planowane jest na przełomie września i października – poinformowała rzeczniczka olsztyńskiego ratusza Marta Bartoszewicz.
Będą one wysyłane z odpowiednim wyprzedzeniem, dzięki czemu do minimum ograniczona zostanie możliwość przeoczenia przez mieszkańców nadchodzącego terminu płatności zobowiązań.
Aby otrzymywać powiadomienia z olsztyńskiego urzędu miasta, wystarczy złożyć oświadczenie z informacją, czego mają dotyczyć oraz na jaki numer telefonu lub adres e-mail należy kierować wspomniane powiadomienia. Oświadczenie to może być złożone w formie pisemnej lub elektronicznej.
Docelowo system powiadomień ma być zastosowany także w zakresie należności niepodatkowych, dzięki czemu możliwe będzie otrzymywanie powiadomień o zbliżającym się lub przekroczonym terminie płatności np. z tytułu użytkowania wieczystego gruntu.