Urząd Marszałkowski oraz samorządy, które walczą o rewitalizację wspomnianego odcinka podpisały porozumienie na wspólne opracowanie i współfinansowanie studium planistyczno-prognostycznego.
Dokument jest potrzebny, by zakwalifikować się do kolejnego etapu programu Kolej Plus.
Jak wyjaśnia wiceburmistrz Czarnkowa Krzysztof Madaj, czyli miasta, które od 1992 roku jest całkowicie odcięte od kolei pasażerskich, dokument pozwoli też oszacować zainteresowanie połączeniem w regionie.
– Studium posłuży jako wyjściowy dokument do opracowania dokumentacji techniczno-budowlanej. Będzie zawierał też prognozowane przepływy pasażerskie, dowiemy się jakie będzie zainteresowanie na tej linii kolejowej. Dlatego jest to dosyć kosztowne i rozległe opracowanie – dodaje.
Studium musi zostać opracowane do końca października. Urząd marszałkowski niebawem ogłosi przetarg na jego wykonanie.
Koszt rewitalizacji linii kolejowej Czarnków – Rogoźno i budowy nowego połączenia z Wągrowcem, może wynieść nawet 400 milionów złotych. Samo studium planistyczno-prognostyczne – od 150 do 200 tysięcy złotych.