Muzeum Wsi Kieleckiej będzie miało kampanię promocyjną w całym kraju. To nagroda w ogólnopolskim konkursie Polskiej Organizacji Turystycznej pod tytułem „Czekamy na Was”. Świętokrzyska instytucja znalazła się w gronie laureatów drugi rok z rzędu.
– Aby wziąć udział w konkursie, uczestnicy musieli wykazać się pomysłowością – tłumaczy Beata Ryń, rzecznik Muzeum Wsi Kieleckiej.
– Naszym zdaniem było zrealizowanie we własnym zakresie spotu reklamowego, który miałby informować turystów o tym, jaką mamy ofertę i właściwie, w dobie pandemii, nie pozwolić im o nas zapomnieć – mówi.
Produkcja Muzeum Wsi Kieleckiej znalazła się w gronie pięciu równorzędnych laureatów, wyłonionych spośród niemal 80 zgłoszeń. Nagrodę zdobyli też: miasteczko Biecz, Familoki Zabytkowe Osiedle Patronackie Kopalni Dębińsko, twierdza Srebrna Góra i ZOO w Łodzi. Po raz pierwszy przyznano także wyróżnienia dla filmów promujących: Hotel Marriott Warszawa, Kraków, Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu, miasto Narol, wieżę widokową na Wielkiej Sowie i Warszawską Organizację Turystyczną. Wszystkie filmy zostaną opublikowane na profilu polska.travel.
Jak przyznaje Beata Ryń, nagroda sprawiła dużą radość.
– Cieszymy się przede wszystkim dlatego, że będziemy mieć ogólnopolską kampanię promocyjną. Wiadomo, że to wiąże się z ogromnymi nakładami finansowymi, a my otrzymujemy ją za darmo, więc szczególnie w tym trudnym czasie ta nagroda jest ważna. Zamierzamy z niej skorzystać – podkreśla.
Laur tym cenniejszy, że Muzeum Wsi Kieleckiej otrzymało go drugi rok z rzędu i instytucja ta miała już okazję się przekonać o wymiernym efekcie tej nagrody.
– W minionym roku ta kampania przyniosła nam konkretne rezultaty. Mimo że większość czasu byliśmy zamknięci, to zauważyliśmy większy ruch na stronie internetowej i w naszych mediach społecznościowych. Dotarły do nas osoby, które nie wiedziały o nas, zanotowaliśmy również duże zainteresowanie ogólnopolskich mediów branżowych, w których mieliśmy szansę zaistnieć – podkreśla.
W filmie wystąpili pracownicy Muzeum Wsi Kieleckiej: Barbara Chrzanowska i Henryk Marzec. Spot został zrealizowany przez muzeum przy wsparciu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego.