Dziewięć nowych odcinków ścieżek rowerowych o długości czterech kilometrów powstanie w ciągu dwóch lat w Kielcach. To między innym trasy na ulicach: Krakowskiej, Sandomierskiej i Warszawskiej.
Jak podkreśla Tomasz Zboch, pełnomocnik prezydenta miasta do spraw infrastruktury rowerowej, bieżący rok będzie obfitować w prace na wielu odcinkach w całym mieście. Przede wszystkim zakończy się budowa dwóch odcinków tras wzdłuż ul. Krakowskiej.
– Planujemy również rozpoczęcie inwestycji albo przynajmniej ogłoszenie przetargu na realizację projektu pod nazwą „Kielecki rower miejski”. Nie udało się rozstrzygnąć pierwszego przetargu na budowę ścieżki wzdłuż ul. Sandomierskiej. Niebawem będziemy ten przetarg powtarzać. Chodzi o odcinek od ul. Źródłowej do ul. Szczecińskiej – wyjaśnia.
Podobne postępowanie zostanie przeprowadzone w sprawie odcinka na ul. Warszawskiej, między ulicami Orkana a Turystyczną. W przygotowaniu jest także dokumentacja projektowa dotycząca kolejnych tras w ramach projektu „Kielecki rower miejski” wzdłuż al. Solidarności. W przygotowaniu jest już dokumentacja dotycząca ul. Karskiego i odcinka ul. Szajnowicza-Iwanowa od Grunwaldzkiej do Puscha.
Trasy rowerowe powstają również razem z budowanymi drogami w mieście.
– To dalszy odcinek pasów rowerowych na ul. Wojska Polskiego, ul. Zagnańskiej i Witosa. Jesteśmy na etapie przetargu na przebudowę ul. Domaszowskiej, gdzie również są zaprojektowane pasy rowerowe. Liczymy na to, że pierwsze rozwiązania dotyczące skrzyżowań i wyznaczenia przejazdów rowerowych w tym miejscu mogą się już pojawić w tym roku – dodaje.
Podjęte zostaną również prace zmierzające do połączenia ul. Grunwaldzkiej z Parkiem Miejskim i trasą wzdłuż Silnicy. Wbrew wcześniejszym planom, drogowcy nie chcą jednak wybudować jej wzdłuż ul. Żytniej.
– Plan jest taki żeby sprowadzić rowerzystów na ul. Równą i umożliwić im wjazd i połączenie ze skwerem, w pobliżu Silnicy – informuje.
Terminarz prac nie jest rozpisany. Wiadomo jednak, że część zapowiedzianych inwestycji zostanie wykonana jeszcze w tym roku. Pozostałe oczekują na rozstrzygnięcie przetargów. Ich realizacja ma być zamknięta do końca 2022 r.